بقائی: عبور بی‌قید و شرط از تنگه هرمز دیگر موضوعیت ندارد

مشرق نیوز یکشنبه 30 فروردین 1405 - 02:58
بقائی گفت: عبور بی‌قید و شرط از تنگه هرمز، از زمان تجاوز پایگاه‌های آمریکایی به خاک ایران دیگر موضوعیت ندارد.

به گزارش مشرق، اسماعیل بقائی در واکنش به سخنان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که ایران را دعوت به پایبندی به «حقوق بین‌الملل» و «باز گذاشتن بی‌قید و شرط» تنگه هرمز کرده است، در شبکه ایکس نوشت:

از کدام «حقوق بین‌الملل» سخن می‌گویید؟ آیا منظور همان «حقوق بین‌الملل» است که به اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد نسبت به تجاوز نظامی آمریکا–اسرائیل علیه ایران رضایت داده و نسبت به جنایت‌های ارتکابی علیه ایرانیان چشم‌پوشی کند؟!

لطفاً این خطابه‌ها را متوقف کنید. قصور مزمن اروپا در رعایت قواعد حقوق بین‌الملل، خطابه‌های آنها درباره «حقوق بین‌الملل» را به جلوه‌ای آشکار از ریاکاری تبدیل کرده است.

مفهوم «عبور بی‌قیدوشرط» در تنگه هرمز، از زمانی که پایگاه‌ها و امکانات نظامی آمریکا در پیرامون این تنگه برای اجرای عملیات نظامی تجاوزکارانه علیه ایران مورد استفاده قرار گرفت، عملاً موضوعیت ندارد و مسبب این وضعیت بدون تردید آمریکا است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.