قالیباف: تنگه هرمز در کنترل ایران است/آمریکا محاصره را رها نکند، حتما تردد در تنگه هرمز محدود می شود

تابناک یکشنبه 30 فروردین 1405 - 01:15
محمدباقرقالیباف، رئیس مجلس در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که مدیون مردم عزیز و سرافراز نباشیم. حتما بهتر بود زودتر با مردم عزیز صحبت کنم اما متاسفانه مشغله ها و فشارکاری این فرصت را نداد.
قالیباف: حتی صداوسیما می‌گوید که ما آنها را نابود کردیم، پس دیگر مذاکره نکنیم/ این درست نیست!
 
به گزارش تابناک، محمدباقرقالیباف، رئیس مجلس، در یک گفتگوی تلویزیونی، خطاب به مردم گفت: مردم عزیز ایران! تنگه هرمز در کنترل جمهوری اسلامی است. خاطرتان هست که آنان می‌خواستند مین‌روب بفرستند و مین‌روبی کنند، اما ما محکم ایستادیم و برخورد کردیم و این کارها را لغو آتش‌بس می‌دانستیم و گفتیم اگر این اقدام را کنید، ما می‌زنیم. ما تا مرحله درگیری هم رفتیم، اما آن‌ها عقب‌نشینی کردند.
 
وی ادامه داد: آنجا که بودم - حضور در پاکستان برای انجام مذاکرات اسلام‌آباد- برادرمان آقای علی عبداللهی، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا با من تماس داشت و گفت که مین‌روب اینها آمده و در جایی قرار گرفته که اگر اینجا بایستد، حتما موشک ما به آن اصابت می‌کند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده در پاکستان به هیئت آمریکایی گفتم شما در این مرز هستید و اگر جلوتر بیایید، قطعا می‌زنیم. آنان ۱۵ دقیقه از ما وقت خواستند تا -کشتی‌های مین‌روب- بازگردند و دستور دادند و برگشت. بعد سردار عبداللهی با بنده تماس داشت و گفت الان برگشتند.
 
قالیباف تاکید کرد: لذا اگر امروز در تنگه هرمز ترددی انجام می‌شود و پیش می‌رود، کنترل تنگه دست ماست. الان آن‌ها دو الی سه روز است که عمداً -تنگه هرمز- را محاصره کردند. محاصره به این معناست که همه کشتی‌ها عبور و مرور داشته باشند و فقط ایران از تنگه هرمز عبور نکند؛ این تصمیم ناشیانه و از روی نادانی است.
 
قالیباف اظهار کرد: اینجا تنگه هرمز است و مگر می‌شود همه کشتی‌ها عبور کنند و تنها کشتی‌های ایران عبور نکنند؟! مگر این امکان‌پذیر است؟
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لذا، این کار به اصطلاح اشتباه روی اشتباه است. بنده گفتم که اگر آنان محاصره دریایی را رها نکنند، حتما تردد در تنگه محدود خواهد شد.
 
 
مهم ترین بخش های صحبت های رئیس مجلس بدین شرح است: 
 
 عرض تبریک و تسلیت دارم به کسانی که عزیزان خودشان را از دست دادند و به روایتی به دست آوردند.
 
 از خداوند می‌خواهم به گو‌نه‌ای عمل کنیم که مدیون مردم عزیزمان نباشیم.
 
 بهتر بود که زودتر با مردم عزیزمان صحبت کنم اما مشغله‌های کاری کمتر به من این فرصت را داد.
 
 دانستن حق مردم ماست و این وظیفه ماست.
 
 آمریکا براساس حیله‌گری خود بازهم در وطی مذاکره این کار را کرد. در جنگ ۱۲ روزه در ابتدا فرماندهان را به شهادت رساندند و در این جنگ اما مارا در یک جلسه دفاعی به شهادت رساندند یعنی بازهم آن خوی جنایتکاری اتفاق افتاد.
 
ما در جنگ اول تاخیر ۱۴ تا ۱۵ ساعته برای پاسخ و حمله داشتیم اما در این جنگ علی‌رغم شهادت فرمانده کل قوا، رئیس ستاد کل و فرمانده سپاه که می‌توانست خلل ایجاد کند ما دیدیم که عکس‌العمل در کمترین زمان ممکن انجام شد و این نشان می‌دهد ساختار ما ساختار محکمی است.
 
 امام شهید هم می‌گفتند که این کشور متکی به خدا و ملت است و در نبود ما هم پیش می‌رود.
 
همه دیدند و اسرائیل و آمریکا هم اظهار نظر کرد که زدن F۳۵ یک اتفاق نیست
 
 زحماتی در ابعاد مختلف کشیده شده است.
 
تعداد بازدید : 96
کد ویدیو
 افرادی که باید می‌فهمند که چه می‌گویم.
 
 موشکی که در نزدیکی هواپیما منفجر شد آنها فهمیدند این قابلیت یعنی چی.
 
در حوزه کمی و کیفی و طراحی یک سر و گردن از گذشته جلو تریم، اسرائیل و آمریکا این را باور نمی‌کرد
 
 مردم ما از گذشته پای کار ترند و قریب به ۵۰ شب است که در میدان هستند.
 
به لحاظ فنی ما ۱۷۰ تا ۱۸۰ پهپاد را زدیم و در دوره قبل این قابلیت را نداشتیم.
 
 از جنگ اول تا این جنگ که ۹ ماه فاصله بود این قابلیت ها ایجاد شد
 
این به این معنی نیست که ما قابلیت نظامی بهتری از آمریکا داریم
 
آنها چون همیشه کارشان تهاجم است تجربه بیشتری در جنایت دارند
 
پول و تجهیزاتشان هم بیشتر است.
 
 مردم می‌گویند ما آنها را نابود کردیم، ولی اینطور نیست. ما فقط پیروز در میدان هستیم.
 
حتی صداوسیما می‌گوید که ما همه قدرت نظامی آنها را نابود کردیم، پس دیگر نرویم مذاکره کنیم، این گونه نیست.
 
اسرائیل و آمریکا باید درک کرده باشد که ساختار کشور ما متکی به افراد نیست
 
همین که ما بلافاصله بعد از جنگ پاسخ اسرائیل و آمریکا را می‌دهیم نشان‌دهنده این است که کشور ما به پشتوانه مردم پاسخ اسرائیل و آمریکا را می‌دهیم.
 
باید گفت که آنها به دنبال آتش بس بودند
 
 ماهم اگر قبول کردیم برای این بود که خواسته‌هایمان را ثبت کنیم.
 
 پس اینجاست که مذاکره یک روش مبارزه است و این ۳ میدان مکمل هم بوده و در حقیقت یک میدان هستند.
 
 هدف اصلی ما باید این باشد که حقوق ملت را در این چارچوب دنبال کرده و تثبیت کنیم.
 
 
 
در حال به روز رسانی ...
تعداد بازدید : 96
کد ویدیو

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.