دهلی نو سفیر ایران را احضار کرد

همشهری آنلاین شنبه 29 فروردین 1405 - 20:27
دهلی نو روز شنبه اعلام کرد که دو کشتی با پرچم هند در تنگه هرمز هدف حمله قرار گرفته‌اند و سفیر ایران را در این رابطه احضار کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت امور خارجه هند اعلام کرد، ویکرام مصری، وزیر امور خارجه هند، امروز با سفیر ایران در دهلی نو دیدار و «نگرانی عمیق» خود را از این حادثه ابراز کرده است.

سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا صبح شنبه و با استناد به اطلاع مستقیم از کاپیتان یک نفتکش، ادعا کرد که قایق‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اوایل روز به سمت یک نفتکش که در حال عبور از تنگه هرمز بود، شلیک کرده‌اند.

کاپیتان این کشتی مدعی شد که «دو قایق توپ‌دارِ سپاه به کشتی نزدیک شدند» و بدون هیچ هشدار رادیویی به سمت آنها شلیک کردند.

گزارش این نهاد تنها به یک کشتی به عنوان وسیله درگیر در این حادثه اشاره کرده است.

مصری «به اهمیتی که هند برای ایمنی کشتی‌های تجاری و دریانوردان قائل است، اشاره کرد» و از ایران خواست «هر چه سریع‌تر روند تسهیل عبور کشتی‌های عازم هند از تنگه هرمز را از سر بگیرد».

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.