قدرت ایران را ببینیم و دست از خودتحقیری برداریم

همشهری آنلاین شنبه 29 فروردین 1405 - 20:17
بعد از ماجرای تحمیل آتش‌بس در لبنان که با فشار ایرانی‌ها محقق شد، نیویورک تایمز نوشت: آتش‌بس اسرائیل و لبنان فقط یک توقف درگیری نیست،بلکه نشانه‌ای از تغییر توازن قدرت جهانی است. ایران به‌طور مشخص خواستار پایان حملات اسرائیل در لبنان شد آمریکا دقیقاً همان را اجرا کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، بعد از ماجرای تحمیل آتش‌بس در لبنان که با فشار ایرانی‌ها محقق شد، نیویورک تایمز نوشت: آتش‌بس اسرائیل و لبنان فقط یک توقف درگیری نیست،بلکه نشانه‌ای از تغییر توازن قدرت جهانی است. ایران به‌طور مشخص خواستار پایان حملات اسرائیل در لبنان شد آمریکا دقیقاً همان را اجرا کرد.

فارغ از این، رسانه شبکه RT نیز در قبال مذاکره با ایران و پذیرش آتش‌بس لبنان اظهار داشت: آمریکا بهای دست‌کم گرفتن ایران را می‌پردازد.

همچنین پرفسو جان مرشایمر، استاد ارشد روابط بین‌الملل آمریکا بعد از وقایع چند روز اخیر در مصاحبه‌ای گفت: آمریکا در موضع قدرت نیست و جنگ را به ایران باخته است. در موضع قدرت نیستیم، به‌هیچ‌وجه. دلیلی که این دیدارها در اسلام‌آباد برگزار شد این بود که آمریکایی‌ها خواهان آن بودند، نه ایرانی‌ها. چون ما در وضعیت بسیار دشواری قرار داریم؛ ما می‌دانیم که در حال باختن جنگ هستیم و می‌دانیم که پیامدهای آن برای اقتصاد بین‌المللی می‌تواند فاجعه‌بار باشد. بنابراین ما به دنبال یک راه خروج بودیم.

حال باید این قدرت و دست برتر را دید، قدر دانست و آن را حفظ نمود، و الّا با تفرقه‌افکنی، دیری نمی‌پاید که دستاوردهای جنگ را به شکست تبدیل خواهیم کرد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.