حسرت فوتبال ایران از حذف تراکتور

خبرورزشی چهارشنبه 26 فروردین 1405 - 17:09
تعطیلی طولانی‌مدت فوتبال ایران و آماده‌سازی نامناسب، مانع صعود نماینده کشورمان به جمع ۸ تیم برتر آسیا شد.

با بسته شدن پرونده مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ نخبگان آسیا، هشت تیم برتر قاره مشخص شدند. دیدارهای این مرحله به شرح زیر است: الاهلی عربستان مقابل جوهور دارالتعظیم مالزی، السد قطر در برابر ویسل کوبه ژاپن، شباب الاهلی امارات رو در روی بوریرام یونایتد تایلند، و الاتحاد عربستان در مقابل ماچیدا زلویا ژاپن. در میان این رقابت‌ها، جای خالی نماینده ایران به شدت احساس می‌شود.

حذف تیم تراکتور در مقابل شباب الاهلی امارات، حسرت بزرگی برای فوتبال ایران به بار آورد. این تیم که با وجود تعطیلی طولانی‌مدت فوتبال باشگاهی در ایران، از آمادگی ایده‌آل دور بود، با مشکلاتی چون وقفه‌ی بیش از چهل روزه در تمرینات و سفرهای طولانی و چندمرحله‌ای مواجه شد که رقابت با حریفان آماده را برایش دشوارتر کرد.

تراکتور در مرحله گروهی با کسب ۱۷ امتیاز از هشت بازی، نمایش امیدوارکننده‌ای داشت و به عنوان یکی از مدعیان به مرحله حذفی راه یافت. با این حال، محدودیت‌های تمرینی و شرایط خاص فوتبال ایران بر عملکرد تیم تأثیر گذاشت و در نهایت، همراه با قضاوت بحث‌برانگیز داور، مانع از صعود این تیم شد.

اگر روند طبیعی مسابقات ادامه می‌یافت و تراکتور می‌توانست آمادگی خود را حفظ کند، به احتمال زیاد نام این تیم نیز در میان هشت تیم برتر آسیا دیده می‌شد؛ چرا که بازیکنان تراکتور در مرحله گروهی شایستگی خود را برای رقابت با مدعیان آسیایی اثبات کرده بودند. اما در نهایت، شرایط خاص این مدت باعث شد تا تیم در این مرحله حساس با وضعیتی متفاوت به میدان برود.

تراکتور

بیشتر بخوانید: سعید عزت‌اللهی و ریکاردینیو در جمع برترین‌های آسیا

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.