اولتیماتوم به پرسپولیس و استقلال: نمی‌توانید بازیکنان خارجی را با تهدید به ایران بیاورید 

خبرورزشی چهارشنبه 26 فروردین 1405 - 13:15
استقلال و پرسپولیس نمی‌توانند بازیکنان خارجی خود را در شرایط مذکور با تهدید به کم کردن رقم قراردادهایشان یا شکایت به فیفا ملزم به حضور در ایران بکنند.  

اگرچه هنوز تکلیف ادامه رقابت‌های لیگ برتر مشخص نشده و معلوم نیست این مسابقات چگونه به پایان خواهد رسید ولی وضعیت بازیکنان و مربیان خارجی شاغل در مسابقات مذکور از نظر فیفا مشخص است.  

طی روزهای گذشته این بحث به طور جدی مطرح بود که اگر قرار بر ادامه پیکارهای لیگ برتر باشد، استقلال و پرسپولیس بدون بازیکنان خارجی خود دچار مشکلات تاکتیکی فراوانی می‌شوند و افت کیفی خواهند کرد به همین خاطر اصرار دارند تا آنها را به تهران بیاورند. اصراری که البته صرفاً جنبه توافق دوجانبه خواهد داشت و از نظر قانونی این دو باشگاه یا هر تیم دیگر ایرانی نمی‌تواند بازیکنانش را با بحث کسر قرارداد یا شکایت به فیفا و محروم کردن آنها، ملزم به حضور در داخل کشورمان کند.  

بر اساس قوانین فیفا، شرایط ایران فعلاً حالت آتش بس دارد و هنوز در موقعیت صلح قرار نگرفته است روی همین اصل، بند خروج بازیکنان ایرانی به خاطر وضعیت اضطراری همچنان فعال بوده و باشگاه‌های کشورمان نمی‌توانند از این نفرات به خاطر عدم بازگشت به ایران به فدراسیون جهانی فوتبال شکایت کرده و خواهان محرومیتشان شوند.  

استقلال و پرسپولیس طی روزهای گذشته با بازیکنان خارجی خود مکاتبه کرده و به آنها توصیه کرده بودند با توجه به شروع تمرینات و آغاز آتش بس، خود را به تهران برسانند ولی هنوز چنین اتفاقی رخ نداده است.

بیشتر بخوانید: یاسر آسانی می‌خواهد به استقلال برگردد +عکس 

ایگور سرگیف

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.