رئیس توتال: عوارض بدهیم، بهتر از این است که تنگه هرمز بسته باشد

عصر ایران چهارشنبه 26 فروردین 1405 - 10:36
مدیرعامل شرکت توتال گفت:تردد در تنگه هرمز حتی با پرداخت غرامت باید آزاد شود.

پاتریک پویانه، مدیرعامل گروه فرانسوی توتال، روز سه شنبه با تأکید بر اهمیت استراتژیک تنگه هرمز برای بازار جهانی انرژی، گفت که بازگشایی این آبراه حیاتی حتی در صورت پرداخت غرامت یا عوارض به طرف‌های مربوطه، امری اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش تسنیم، پویانه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: «واضح است که بازگشایی و تردد آزاد در تنگه هرمز، حتی اگر به معنای پرداخت غرامت به کسی باشد، برای آزادی بازار حیاتی است.»

وی افزود که تهدید ادامه‌دار بسته شدن این تنگه، به مراتب خطرناک‌تر از پرداخت هزینه‌های احتمالی است و تأکید کرد که اگر این وضعیت بیش از سه ماه طول بکشد، جهان با کمبود جدی سوخت‌های سنگین و حتی بحران در تولید کودهای کشاورزی مواجه خواهد شد.

به گفته رئیس توتال، الگوهای مشابه در کانال‌های پاناما و سوئد نشان می‌دهد که دریافت عوارض برای عبور، قابل قبول‌تر از انسداد کامل است.

او هشدار داد که ادامه این بن‌بست می‌تواند قیمت ال‌ان‌جی را تا تابستان جهش‌دار کرده و امنیت غذایی را در سطح جهانی با تهدید مواجه سازد.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.