
به خبرگزاری صدا و سیما، مسعود پزشکیان در پیامی ضمن تبریک انتصاب «بالندرا شاه» به عنوان نخست وزیر جدید نپال، آورده است: جمهوری اسلامی ایران روابط دوستانه و حسنه با نپال در طول ۶ دهه گذشته را که همواره مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک بوده است، ارج نهاده است.
وی همچنین در این پیام تبریک آمادگی خود را برای گسترش همکاریهای همه جانبه با نپال در عرصههای اقتصادی، تجاری، انرژی، گردشگری، کشاورزی و آموزشی اعلام کرد.
رئیسجمهور ضمن آرزوی موفقیت برای نخست وزیر جدید نپال و پیشرفت و سربلندی برای مردم این کشور، تاکید کرد: امیدواریم تجربیات ارزشمند جنابعالی در عرصههای اجرایی و سیاسی، نقش کلیدی در تحکیم بیش از پیش این روابط و گشودن افقهای تازه همکاری دو کشور ایفا نماید.