رایزنی وزیر خارجه مصر و فرستاده ترامپ پس از مذاکرات اسلام‌آباد/ ویتکاف موضع واشنگتن را به قاهره منتقل کرد

اقتصادنیوز یکشنبه 23 فروردین 1405 - 21:07
اقتصادنیوز: وزیر خارجه مصر و فرستاده رئیس‌جمهور آمریکا به خاورمیانه در تماسی تلفنی، آخرین تحولات مربوط به مذاکرات ایران و آمریکا را بررسی کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «بدر عبدالعاطی»، وزیر امور خارجه مصر، و «استیو ویتکاف»، فرستاده رئیس‌جمهور آمریکا در امور خاورمیانه، روز یکشنبه در تماسی تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه مصر، این تماس پس از مذاکرات روز گذشته میان ایران و آمریکا در اسلام‌آباد انجام شد. در این گفت‌وگو، ویتکاف موضع ایالات متحده در قبال این مذاکرات را به عبدالعاطی منتقل کرد.

وزیر خارجه مصر بر اهمیت تداوم مسیر دیپلماتیک و ترجیح گفت‌وگو و راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز برای دستیابی به توافقی درباره تمامی مسائل مطرح‌شده و نیز حفظ امنیت و ثبات منطقه تأکید کرد.

از سوی دیگر، ویتکاف با قدردانی از سطح بالای هماهنگی میان دو کشور، همکاری‌های مصر و تلاش‌های این کشور در حمایت از امنیت و ثبات خاورمیانه را ستود و بر اتکای آمریکا به تداوم این نقش‌آفرینی تأکید کرد.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.