
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، یکشنبه ۲۳ فروردین در نخستین جلسه شورای مدیران سازمان در سال ۱۴۰۵ با ابلاغ سیاست های کلی سازمان در سال جدید گفت: تعالی سازمانی، استفاده بهینه از همه ابزارها و امکانات، توسعه مودت سازمانی که زمینه ساز ارتقای سازمان است و اعتمادسازی عمومی و نخبگانی از مهم ترین نکاتی است که باید در سال پیش رو مورد توجه قرار گیرد.
وی با تأکید بر لزوم ارزیابی عملکرد سال گذشته سازمان و شناسایی نقاط ضعف و قوت، تصریح کرد: به واسطه شرایط جنگی ایجاد شده در کشور در آخرین ماه سال گذشته، امکان ارزیابی کامل فعالیت ها و میزان پیشرفت برنامه های سازمان در طول سال ۱۴۰۴ فراهم نشد اما این اقدام باید در اسرع وقت انجام شود، ضمن آنکه در صورت به ثبات رسیدن شرایط کشور لازم است برای جبران هرگونه عقب افتادگی احتمالی در مأموریت ها، کار و تلاش مضاعف از سوی همه کارکنان صورت گیرد.
مسجدی با ابلاغ سیاست ها و برنامه های سال ۱۴۰۵ سازمان افزود: هر آنچه در قالب سیاست های سال جدید ابلاغ می شود، انتظارات مهمی است که باید برای تحقق آن تلاش کرد از جمله این انتظارات برای سال جاری می توان به مواردی همچون به نتیجه رساندن اتوماسیون تخصصی، برطرف شدن ضعف های احصا شده در ارزیابی های صورت گرفته و ارتقای وضعیت معیشتی کارکنان اشاره کرد.وی یکی از اولویت ها و مهم ترین برنامه های سال جدید را تکریم ارباب رجوع عنوان و تصریح کرد: تکریم مردم و داشتن حسن خلق و کسب رضایت تمام و کمال مردم از اولویت های اساسی سازمان است که همواره مورد توجه بوده و از سوی همکاران من رعایت شده است و انتظار می رود در سال جدید نیز با جدیت پیگیری شود.
مسجدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت رهبر معظم انقلاب و برخی ویژگی های شخصیتی ایشان افزود: ایشان مشهور ناشناخته، عالم عامل، اهل تهجد، مؤمن به وعده های الهی، ایران دوست و استقلال طلب بودند که به ظرفیت های کشور به ویژه جوانان توجه ویژه داشتند و همین توجه ایشان منجر به پیشرفت ها و توسعه علمی کشور در حوزه های مختلف در دوران زعامت ایشان شد.
وی با اشاره به حضور آگاهانه مردم در میادین و خیابان ها در طول جنگ رمضان که منجر به ناامیدی دشمن شد، بر لزوم تداوم این حضور شبانه و دفاع از میهن و آرمان های انقلاب تأکید کرد و با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله سید مجتبی خامنه ای گفت: ایران به هیچ عنوان کشوری جنگ طلب نیست اما به هیچ عنوان زیر بار زود نمی رود و ازحقوق حقه خود دست برنمی دارد.