جهش ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در دولت چهاردهم

دنیای اقتصاد یکشنبه 23 فروردین 1405 - 00:04
ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر ایران در دولت چهاردهم به ۳٫۵ برابر افزایش پیدا کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، علیرضا پرنده مطلق معاون فنی و مهندسی سازمان ساتبا در آیین بهره‌برداری و افتتاح نیروگاه‌های خورشیدی در بردسکن اظهار کرد: مجموع ظرفیت کشور از ۱۲۰۰ مگاوات به ۴۵۰۰ مگاوات رسیده و در دولت چهاردهم 3.5 برابر شده است. وی با بیان اینکه در ابتدای دولت چهاردهم، مجموع ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور حدود ۱۲۰۰ مگاوات بود، اظهار کرد: هم‌اکنون این عدد به ۴۵۰۰ مگاوات رسیده است که نشان‌دهنده تلاش مستمر و همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط، از جمله استانداران، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان منابع طبیعی، شرکت‌های توزیع نیروی برق و وزارت نیرو است.

پرنده مطلق، با تاکید بر اهمیت پیگیری‌های استانی، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۳، احداث یک نیروگاه یک مگاواتی حدود ۹ تا ۱۰ ماه زمان می‌برد، اما امروز شاهد هستیم که یک نیروگاه ۳ مگاواتی در کمتر از ۴۰ روز احداث می‌شود. این دستاورد حاصل تلاش پیمانکاران داخلی و بومی استان خراسان است که توانسته‌اند نیروگاه‌های یاد شده را در کمتر از ۵ ماه به بهره‌برداری برسانند. معاون فنی ساتبا، سال ۱۴۰۵ را سال جهاد تجدیدپذیر نامید و اعلام کرد: درحالی‌که در سال گذشته ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی وارد مدار شده است، برنامه داریم در ۳‌ماهه اول سال ۱۴۰۵، با وجود تمامی محدودیت‌ها و فشارهای بین‌المللی، ۲۵۰۰ مگاوات دیگر را نصب کنیم. پیش‌بینی می‌شود تا پایان تابستان ۱۴۰۵، ظرفیت کل نیروگاه‌های تجدیدپذیر به ۱۱ هزار مگاوات برسد.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.