
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور بر ضرورت تشدید مبارزه با آفات، بهویژه سن گندم و علفهای هرز، در مزارع سراسر کشور تأکید کرد.
جهانبخش دولتشاه، مدیران و کارشناسان بخش کشاورزی در استانها را به حضور میدانی مستمر و استفاده از تمامی امکانات برای افزایش تولید، حفظ امنیت غذایی و با توجه به شرایط حساس فعلی فراخواند.
جهانبخش دولتشاه، با قدردانی از تلاش فعالان حوزه کشاورزی، بر اهمیت استمرار فعالیتهای حفاظتی و مقابله با عوامل خسارتزا تأکید کرد و افزایش حتی یک کیلوگرم تولید در شرایط کنونی را ارزشمند دانست.
وی از تأمین به موقع سموم مورد نیاز خبر داد و بر لزوم دقت در نگهداری، توزیع و مصرف آنها برای جلوگیری از هدررفت منابع تأکید کرد. مبارزه با سن مادر گندم به عنوان یکی از اولویتهای مهم مطرح شد، چرا که کنترل آن نقش تعیینکنندهای در کاهش خسارتهای آتی دارد.
معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور از مدیران سازمانهای جهاد کشاورزی استانها خواست تا با بسیج کامل نیروها و امکانات، حضور کارشناسان در مزارع را افزایش دهند و هیچ مانعی، از جمله کمبود خودرو یا سوخت، نباید مانع نظارت میدانی شود. همچنین، بر لزوم نظارت بر کیفیت سموم و عملکرد فروشندگان تأکید شد و در صورت تردید در کیفیت سموم، نمونهبرداری و آزمایش و برخورد قاطع با موارد تخلف ضروری اعلام گردید.
در ادامه، بر اهمیت مبارزه با علفهای هرز، آفات و بیماریها در محصولات مختلف از جمله گندم، کلزا و دانههای روغنی تأکید شد و از استانها خواسته شد گزارش دقیقی از وضعیت مبارزه ارائه دهند. معاون کنترل آفات در پایان، ضرورت تلاش شبانهروزی برای حفظ تولید و صیانت از محصولات کشاورزی را با توجه به وابستگی امنیت غذایی کشور به این حوزه، مورد تأکید قرار داد و خواستار همدلی و تلاش مضاعف فعالان این بخش شد.