به گزارش خبرنگار مهر، خالد رحمانی بعدازظهر شنبه با اعلام این خبر به رسانههای کردستان، از تداوم نظارتهای گسترده بهداشتی در روزهای جنگ تحمیلی اخیر خبر داد و گفت: در این مدت بیش از ۱۱ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح استان انجام شده است.
خالد رحمانی اظهار کرد: از ۹ اسفند ۱۴۰۴ تا ۱۹ فروردین ۱۴۰۵، کارشناسان بهداشت محیط با وجود همزمانی با تعطیلات نوروز، بهصورت شبانهروزی در سطح استان حضور داشته و بر رعایت موازین بهداشتی نظارت کردهاند.
وی افزود: در این مدت ۱۱ هزار و ۵۷۶ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۲ هزار و ۳۴۸ مورد بازدید از اماکن عمومی انجام شده است.
رحمانی با اشاره به سایر اقدامات صورتگرفته ادامه داد: انجام ۱۴ هزار و ۱۹۳ مورد سنجش پرتابل سطوح و مواد غذایی، ۱۱ هزار و ۸۹۶ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی و یک هزار و ۲۸۸ مورد نمونهبرداری از آب از جمله اقدامات مهم در این بازه زمانی بوده است.
وی تصریح کرد: همچنین ۱۸۴ مورد نمونهبرداری از مواد غذایی انجام و در مجموع ۲۱ هزار و ۶۱۵ کیلوگرم یا لیتر مواد غذایی غیرقابل مصرف از چرخه مصرف خارج شده است.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اقدامات نظارتی در حوزه بیماریها گفت: در این مدت ۱۳ مورد طغیان بیماریهای منتقله از آب و غذا مورد بررسی قرار گرفت و یک مورد اقدام ویژه در حوادث شیمیایی نیز انجام شد، ضمن اینکه موردی از حوادث پرتویی گزارش نشده است.
وی افزود: در نتیجه این نظارتها، ۷ مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی و یک مرکز نیز به دلیل تخلفات بهداشتی پلمب شده است.
رحمانی در پایان تأکید کرد: تلاش شبانهروزی نیروهای بهداشت محیط در این ایام، نمادی از تعهد و ایثار مدافعان سلامت در صیانت از سلامت عمومی جامعه است و این روند نظارتی با قوت ادامه خواهد داشت.











