به گزارش رکنا، طارق رشید خان، ژنرال بازنشسته ارتش و تحلیلگر ارشد دفاعی پاکستان، نسبت به نتایج مذاکرات جاری میان ایالات متحده و ایران در اسلام آباد ابراز خوشبینی کرد.
او در گفت وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد: من فکر میکنم در نتیجه این گفت وگوها، طی هفته جاری شاهد خبرهای خوب و بزرگی خواهیم بود.
این تحلیلگر ارشد پاکستانی تأکید کرد که ژنرال عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان، نقش بسیار مهم و کلیدی در متقاعد کردن هر دو طرف برای نشستن پای میز مذاکره ایفا کرده است.
خان همچنین خاطرنشان کرد که پیشنهاد پاکستان برای میانجی گری با این هدف ارائه شد که از تشدید بیشتر تنش ها جلوگیری شود؛ چرا که ادامه روند فعلی میتوانست به یک درگیری گسترده تر در سطح منطقه منجر شود.