بهره‌برداری از سه نیروگاه خورشیدی در استان یزد

صدا و سیما شنبه 22 فروردین 1405 - 10:13
با حضور معاون سرمایه‌گذاری و توسعه ساتبا، چند نیروگاه خورشیدی جدید در استان یزد به بهره‌برداری رسید که در مجموع ۷.۵ مگاوات به ظرفیت تولید برق خورشیدی این استان افزوده شد

بهره‌برداری از سه نیروگاه خورشیدی در استان یزد با حضور معاون سرمایه‌گذاری ساتبا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما،دو نیروگاه خورشیدی بخش خصوصی در شهرستان مهریز با ظرفیت ۳ مگاوات و با نصب ۴۷۰۸ پنل خورشیدی و ظرفیت ۲.۵ مگاوات و ۳۹۱۶ پنل خورشیدی، پس از ۹ ماه عملیات اجرایی در شهرک سنگ مهریز به بهره‌برداری رسیدند؛ پیش‌بینی می‌شود این دو نیروگاه نقش مؤثری در کاهش پیک بار مصرف برق در فصل تابستان ایفا کنند.
در ادامه این بازدید، جعفر محمدنژاد سیگارودی، معاون سرمایه‌گذاری و توسعه ساتبا، از کارخانه تولید استراکچر و پایه‌های فلزی نیروگاه‌های خورشیدی بازدید کرد.
همچنین با حضور وی، نیروگاه خورشیدی در شهرستان فهرج استان یزد نیز به بهره‌برداری رسید؛ این نیروگاه با ظرفیت ۲ مگاوات و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی طی مدت شش ماه احداث شده است.
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه ساتبا در این مراسم ابراز امیدواری کرد؛ با بهره‌برداری از این‌گونه نیروگاه‌ها در سطح استان یزد، پایداری شبکه برق به‌ویژه در زمان اوج مصرف تابستان بیش از پیش تقویت شود

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.