به گزارش مشرق؛ هیئت مذاکره کننده ایرانی به سرپرستی دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، برای مذاکره با طرف آمریکایی وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد.
در بدو ورد به اسلام آباد، ژنرال عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان و مقامات دیگر این کشور از هیات ایرانی استقبال کردند.

دکتر قالیباف پیش از ورود به پاکستان با انتشار پیام هایی در صفحات خود در فضای مجازی، نام هیات ایرانی را « میناب ۱۶۸» اعلام کردند.

این هیئت متشکل از کمیتههای امنیتی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و حقوقی است. در صورتی که طرف مقابل پیششرطهای ایران برای آغاز مذاکرات را بپذیرد، این گفتگوها شروع خواهد شد.
آقای سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه، آقای علی اکبر احمدیان دبیر شورای دفاع، آقای عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی و نیز بعضی نمایندگان مجلس، آقای قالیباف را در این سفر همراهی میکنند.
جی دی ونس معاون رئیس دولت تروریستی آمریکا نیز به همراه استیو ویتکاف و جرالد کوشنر در اسلام آباد پاکستان حضور یافتهاند.

پس از قدرتنمایی افتخارآفرین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و حضور شگفتانگیز مردم ایران در دفاع از کشور، آمریکا و رژیم صهیونیستی بعد از ۴۰ روز جنگ افروزی و جنایت و با عدم تحقق حتی یکی از اهداف اعلامیشان، مجبور به پیشنهاد توقف آتش شدند. آمریکا نیز درخواست مذاکره داد.
ایران توقف آتش ۲ هفتهای را پذیرفته اما تاکید کرده است که اگر توافق مورد رضایت ایران و محور مقاومت به دست نیاید و درگیری آغاز شود، بار دیگر منافع آمریکا در منطقه و همچنین رژیم صهیونیستی را به آتش خواهد کشید.





