درخواست انگلیس درباره توافق آتش‌بس ایران و آمریکا

افکار نیوز جمعه 21 فروردین 1405 - 01:46
بعد از فرانسه و استرالیا، انگلیس هم به درخواست‌ها برای گنجانده شدن لبنان در توافق آتش‌بس بین ایران و آمریکا می‌پیوندد.

ایوت کوپر، وزیر امور خارجه انگلیس ایوت کوپر بعد از حملات مرگبار اسرائیل به پایتخت لبنان که ساعاتی پس از اعلام آتش‌بس جنگ علیه ایران و در نقض آن انجام شد، به درخواست‌ها برای گنجانده شدن لبنان در این آتش‌بس دو هفته‌ای که بامداد دیروز بین ایران و آمریکا توافق شد، می‌پیوندد.

چهارشنبه، رژیم صهیونیستی در حملاتی که آن را بزرگترین حملات خود به لبنان خواند، دستکم ۲۵۴ نفر را شهید و بیش از هزار نفر را زخمی کرد.

به‌رغم ادعای آمریکا مبنی بر این که لبنان بخشی از آتش‌بس نبوده، نخست‌وزیر پاکستان که نقش میانجی آتش‌بس را ایفا کرده، از ابتدا توقف درگیری در همه جهات را اعلام کرد و سفیر پاکستان در واشنگتن امروز بار دیگر تأکید کرد که لبنان بخشی از توافق آتش‌بس است، حتی اگر اسرائیل و آمریکا بر خلاف آن اصرار داشته باشند.

رضوان سعید شیخ افزود که این نمونه دیگری است که در آن یک آتش‌بس می‌تواند توسط اقدامات اسرائیل «برهم بخورد».

پیش‌تر سران فرانسه و استرالیا هم تاکید کردند که توافق آتش‌بس باید لبنان را هم شامل شود.

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین در سخنرانی سالانه سیاست خارجی خود که امروز قرار است ایراد کند و بخش‌هایی از آن پیش‌تر منتشر شده، خواهد گفت که تردد کشتی‌ها از تنگه هرمز باید بدون عوارض باشد؛ ایران تاکید کرده که وضعیت تنگه هرمز بعد از جنگ‌افروزی آمریکا به شکل سابق بازنخواهد گشت.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.