
به گزارش خبرگزاری صد و سیما به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت نیرو (پاون)، عباس علی آبادی وزیر نیرو در این بازدید در صحبت با پیمانکار طرح، چالشهای اجرایی نیروگاه را بررسی کرد.
براساس این گزارش، نیروگاه خورشیدی شمس آباد در دو فاز ۶۳ و ۳۲ مگاوات در حال احداث است.بخشی از فاز ۶۳ مگاواتی نیروگاه در اسفند ماه آماده بهره برداری بود، اما به دلیل جنگ تحمیلی این روند به تأخیر افتاد.
در این بازدید وزیر نیرو با اشاره به اهمیت این نیروگاه در پیک تابستان امسال، بر ضرورت تکمیل هرچه سریعتر نیروگاه تأکيد کرد.
بهرهبرداری از نیروگاه خورشیدی شمسآباد نقش مؤثری در تأمین برق پایدار شهرک صنعتی شمسآباد به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی کشور و کاهش فشار ناترازی برق در پایتخت خواهد داشت و گام مهمی در مسیر توسعه نیروگاههای خورشیدی بزرگمقیاس در اطراف تهران به شمار میرود.