جنگ رمضان؛ حقیقتی که نشریه آمریکایی لو داد!

الف پنج شنبه 20 فروردین 1405 - 18:51

جنگ افروزی ناجوانمردانه و غیرانسانی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس علیه ایران همچنان ادامه دارد. البته که مقاومت جانانه ایران نیز تحسین های بسیاری را در محیط بین المللی برانگیخته و با بازتاب های گسترده ای همراه شده است. با این همه٬ یکی از نکات مهم در بحبوحه جنگ رمضان٬ دیدگاه های مختلفی است که رسانه ها و تحلیلگران مطرح جهان در مورد این جنگ و آینده آن در ابعاد گوناگون ارایه می کنند. 

در این میان٬ به تازگی نشریه آمریکایی هیل که به کنگره این کشور نزدیک است در گزارشی مبسوط پرده از واقعیتی برداشته که بسیار مهم است. 

ماجرا از این قرار است که به گفته نشریه هیل٬ اگر پایان جنگ کنونی با تداوم تسلط ایران بر تنگه هرمز همراه شود٬ این مسأله عملا می تواند اهرمی خطرناک تر از تسلیحات اتمی را در اختیار ایران قرار دهد. در این راستا٬ ایران هم سالیانه می تواند میلیاردها دلار درآمد را به واسطه کنترل تنگه هرمز کسب کند و هم مهمتر اینکه نبض انرژی دنیا را هم تا حد زیادی تحت کنترل داشته باشد. ورای این ها٬ رژیم های عربی منطقه و البته صهیونیست ها هم تا حد زیادی در هرگونه ماجراجویی آتی علیه ایران با صدها مانع جدید رو به رو خواهند شد. جنگ کنونی به قدری برای دشمنان پرهزینه و پردردسر بوده که شاهدیم بسیاری در آمریکا و جان غرب می گویند بعید است که در سال های آتی شاهد چنین جنگی باشیم زیرا هیچ بازیگری دیگر حاضر نخواهد بود به واسطه همراهی با آمریکا و اسراییل منافع کلان خود را به خطر بیندازد. 

درست در همین نقطه می توان فهمید که چرا آمریکایی ها و صهیونیست ها به شدت از جنگ کنونی خود با ایران به وحشت افتاده اند. آن ها بازی را با هدف تضعیف ایران به راه انداختند که اکنون به اقرار برخی رسانه های غربی نظیر خبرگزاری رویترز می تواند ایران را چندین برابر بیشتر از قبل قدرتمند کند. 

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.