حضور مردم در خیابان خنثی کننده توطئه است

صدا و سیما پنج شنبه 20 فروردین 1405 - 14:11
نایب رئیس مجلس گفت: حضور مردم در خیابان ها، خنثی کننده هرگونه توطئه داخلی و خارجی است.

مذاکره ما با آمریکا، جنگ گفت‌و‌گو است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، حمیدرضا حاجی بابایی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در تجمع انقلابی مردم شهرستان لنگرود استان گیلان با بیان اینکه از ۴۹ شهید استان، ۹ شهید مربوط به شهرستان لنگرود است، گفت: امروز ملت ایران در کف خیابان حضور دارند تا پیروزی کشور را رقم بزنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه آتش بس نتیجه تصمیم جمعی بزرگان کشور بوده و باید به آنها اعتماد کرد، گفت: در این بین باید تأکید کرد که مذاکره‌ای که قدرتمند نباشد مورد قبول ما نیست. آنچه ما خواستیم باید طی ۱۵ روز اجرا شود و یک سر سوزن از آن تخطی نشود. امروز رژیم صهیونیستی قلب محور مقاومت یعنی لبنان را مورد هدف قرار داد. حداقل باید ۲۰۰ موشک در پاسخ به این اقدام آنها به سرزمین‌های اشغالی شلیک شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در جا‌هایی باید ایستاد و جا‌هایی باید صحبت‌ها را پذیرفت، گفت: هرگونه صحبت و مذاکره نباید یک سر سوزن از خواسته‌های این ملت کوتاه بیاید که مورد قبول ما نیست. ما موفق شدیم در دنیا ابرقدرت را شکست دهیم. وقتی ابرقدرتی به جایی حمله می‌کند و به اهداف خود نمی‌رسد در واقع شکست خورده است.

حاجی بابایی با بیان اینکه شکست واقعی برای کشور‌های عربی بود که چشم بسته به اسرائیلی‌ها کمک کردند، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی باید نابود شود و این شعار همیشگی ماست. اگر آمریکا از این رژیم حمایت نمی‌کرد چیزی از آنها باقی نمی‌ماند لذا صحبت ما نیز «جنگ، جنگ تا پیروزی» است.

وی ادامه داد: ما نمرده‌ایم که کسی بخواهد یک سر سوزن از چیزی که رهبری و ملت می‌خواهند کوتاه بیاید. هیچ آمریکایی نباید در منطقه بماند و این خواسته قطعی ماست. تنگه هرمز در خدمت جمهوری اسلامی است و با قید دو فوریت در مجلس با رأی قاطع نمایندگان تصویب خواهد شد و تنگه هرمز همان تنگه احد برای ما خواهد بود.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه ما ۸ سال در جبهه در سنگر نشستیم تا از نظام دفاع کنیم، اظهار داشت: ما ۱۲ روز ایستادیم و امروز ۴۰ روز ایستاده‌ایم و شهر به شهر در این کشور حرکت می‌کنیم تا آسیبی به کشور وارد نشود. اما حواسمان باشد که وقتی بزرگان کشور به این جمع بندی رسیده‌اند باید به آنها اعتماد کنیم. از این پس مردم باید در خیابان مراقب باشند که یک سر سوزن از خط قرمز ما عبور نشود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ما پیرو رهبری هستیم که معتقد به «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا» هستند، گفت: ما و ملت ایران رسما اعلام می‌کنیم که طبق گفته سیدمجید موسوی ۱۵ روز با چشم باز مراقبت می‌کنیم تا سر سوزنی از خطوط قرمز تخطی نشود.

وی افزود: ما پیرو رهبر هستیم. ما جزء هیچ حزب و گروهی نیستیم و همه ما پیرو رهبریم. ما یک قدم نه باید از رهبری جلوتر باشیم و نه یک قدم از ایشان عقب بمانیم. شعار ما همچنان «هیهات من الذله» خواهد بود. مطمئن باشید رژیم صهیونیستی اگر حزب الله را مورد هدف قرار داده، سیدمجید موسوی تقاص این حمله به حزب الله لبنان را خواهد گرفت و در صورت تکرار، اسرائیل، آمریکا و کشور‌های منطقه را مورد هدف قرار خواهیم داد.

حاجی بابایی در ادامه با تأکید بر اینکه ما هرچه داریم از خون شهدا داریم و افتخار ما این است که امامی داریم که اشبه الناس به امام شهید بوده است، گفت: ایشان شجاع و مقتدر هستند و تصمیمات هوشمندانه می‌گیرند. در این میان برخی حرف‌های بی ربط می‌زنند که نباید به آنها توجه کرد. امام ما می‌خواهد مردم امروز در صحنه باشند که باید به این خواسته ایشان لبیک بگوییم.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان در ادامه با بیان اینکه سال هاست که پای این نظام هستیم، گفت: امروز ما نسبت به این پیروزی افتخار می‌کنیم، اما به شدت نسبت به دشمن بی اعتماد هستیم. از خدا می‌خواهیم تا ذره‌ای از دشمن رودست نخوریم. ما باید ۱۵ روز جمعیتمان از هر زمان دیگری بیشتر باشد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه ما از خون امام خود نمی‌گذریم و خون آن به زانو درآوردن آمریکای جنایتکار است، عنوان کرد: وقتی از «جنگ، جنگ تا پیروزی» می‌گوییم یعنی مذاکره کنندگان بدانند که مذاکره ما جنگ است نه اینکه پشت میز مذاکره لبخند زده شود. مذاکره کننده باید به شعار «هیهات من الذله» پای میز بنشیند. ما اجازه نمی‌دهیم کسی در برابر دشمن کوتاه بیاید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان اضافه کرد: دستور داده شد تا با دست روی ماشه پای مذاکره برویم. امروز دست مردم و نیرو‌های مسلح ما نیز روی ماشه است. کوچک‌ترین تخطی را مردم پاسخ خواهند داد. امروز حضور مردم در خیابان ها، خنثی کننده هرگونه توطئه داخلی و خارجی است از این رو مذاکره ما مذاکره نیست بلکه جنگ گفت‌و‌گو است.

مهرداد لاهوتی نیز در این برنامه با بیان اینکه رزمندگان ما در برابر دشمنان ایستادند و امروز ما شاهد پیروزی حق بر باطل هستیم، گفت: آمریکا دنبال تغییر حاکمیت ما بود، اما امروز در موضوع تنگه هرمز با استیصال مواجه شده و به باز شدن این تنگه که تا پیش از این باز بود، قناعت کرده است. آنها صرفا موفقیت خود را در بازگشایی مجدد تنگه هرمز می‌دانند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز دوران بزن دررو گذشته است و اگر آمریکایی‌ها قصد خارج شدن از منطقه را دارند ایران آنها را با شکستی مفتضحانه راهی خواهد کرد.

 مصطفوی نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه در استان گیلان حضور داشت

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.