هدف‌گذاری تولید ۲۰۰۰ مگاوات برق تجدیدپذیر برای استقلال انرژی استان سیستان وبلوچستان

صدا و سیما پنج شنبه 20 فروردین 1405 - 12:32
معاون استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به مدیریت بحران اخیر در حوزه انرژی گفت: با وجود کاهش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی تولید گاز، با مدیریت هوشمندانه اجازه ندادیم مردم در بخش خانگی با قطعی مواجه شوند؛ در عین حال هدف‌گذاری نهایی ما تولید ۲۰۰۰ مگاوات انرژی پاک برای دستیابی به استقلال کامل برقی است.

هدف‌گذاری تولید ۲۰۰۰ مگاوات برق تجدیدپذیر برای استقلال انرژی استان سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزای صدا و سیما  عطاالله اکبری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان وبلوچستان در بازدید آیت الله محامی، نماینده ولی فقیه در استان از دستگاه های حوزه نیرو ضمن تسلیت شهادت فرماندهان و رهبران مقاومت، به تشریح وضعیت زیرساختی استان پرداخت و اظهار داشت: در حوزه پدافند غیرعامل، نگاه ما به سمتی است که استان در تولید انرژی خودکفا شود تا در صورت بروز هرگونه اتفاق در سطح ملی، مدیریت داخلی استان دچار اختلال نشود.

وی با تمجید از عملکرد حوزه برق در مدیریت پیک مصرف، افزود: با بهره‌برداری از نیروگاه‌های بادی و پنل‌های خورشیدی، اکنون ۲۶ مگاوات تولید خانگی و بیش از ۵۰ مگاوات نیروگاه بادی در منطقه سیستان فعال است. برنامه ما این است که تا پایان سال، ۱۵۰ مگاوات نیروگاه بادی و ۲۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی جدید به شبکه سراسری تزریق شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری  با تاکید بر سیاست عبور از سوخت‌های فسیلی تصریح کرد: چشم‌انداز دولت در استان، تولید ۲۰۰۰ مگاوات برق از نعمات خدادادی (باد و خورشید) است تا در پایان این دوره، سیستان و بلوچستان به استقلال و اطمینان کامل در حوزه انرژی دست یابد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.