ایران رمزپول و یوان برای عبور از هرمز خواست

افکار نیوز پنج شنبه 20 فروردین 1405 - 10:47
وال استریت ژورنال امروز پنجشنبه اعلام کرد ایران از کشتی‌های عبوری می‌خواهد هزینه عبور از تنگه هرمز را به صورت پیش‌پرداخت و با ارزهای دیجیتال (رمزپول) یا یوان چین تسویه کنند.

 داده‌های ناوبری نشان می‌دهد روز چهارشنبه (۱۸ فروردین) تنها ۴ فروند کشتی موفق به عبور از تنگه هرمز شده‌اند که پایین‌ترین رقم ثبت‌شده در ماه جاری محسوب می‌شود. این در حالی است که پیش از آغاز درگیری‌ها، روزانه بیش از ۱۰۰ فروند کشتی از این آبراه استراتژیک تردد می‌کردند.بر اساس این گزارش، ایران از کشتی‌های عبوری می‌خواهد هزینه عبور از تنگه هرمز را به صورت پیش‌پرداخت و با ارزهای دیجیتال (رمزپول) یا یوان چین تسویه کنند. به گفته میانجی‌گران عرب، کشتی‌ها برای هماهنگی و پرداخت عوارض ملزم به هماهنگی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند.به گفته اپراتورهای کشتیرانی، هزینه عبور معمولاً یک هفته قبل از تردد تعیین می‌شود و بر اساس ابعاد کشتی متغیر است. عوارض یک نفتکش فوق‌سنگین که قادر به حمل حدود دو میلیون بشکه نفت است، حداکثر به دو میلیون دلار می‌رسد.گفتنی است سامانه ردیابی کشتی «کپلر» از توقف تردد نفتکش‌ها از شامگاه چهارشنبه به دنبال حملات هوایی رژیم صهیونیستی به بیروت خبر داده است.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.