استقبال عراق از آتش‌بس میان ایران و امریکا و تأکید بر گفت‌وگوی سازنده و صلح پایدار

افکار نیوز چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 15:09
در پی اعلام توافق آتش‌بس میان امریکا و ایران، رئیس‌جمهور عراق، با صدور بیانیه‌ای رسمی ضمن استقبال از این گام، آن را تحولی کلیدی برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای و جایگزینی منطق حکمت به جای زور توصیف کرد.

 عبداللطیف جمال رشید، رئیس‌جمهور عراق با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: برقراری آتش‌بس گامی مهم در جهت آرام‌سازی فضای متشنج منطقه است.

بر اساس بیانیه ریاست‌جمهوری عراق، وی تصریح کرد: این فرصت باید برای تقویت مسیر گفت‌وگوهای دیپلماتیک سازنده، اتکا به منطق خرد، تفاهم و به‌کارگیری شیوه‌های مسالمت‌آمیز برای حل اختلافات مورد استفاده قرار گیرد تا در نهایت به راه‌حل‌های پایداری منجر شود که امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی را تضمین کند.

عبداللطیف رشید با اشاره به جایگاه منطقه‌ای عراق، بر تعهد بغداد برای حمایت از تلاش‌های بین‌المللی در جهت موفقیت مذاکرات میان تهران و واشنگتن تأکید کرد.

وی ابراز امیدواری کرد، این روند به تفاهماتی سازنده منجر شود که ریشه مشکلات کشورهای منطقه را حل کند و حافظ سرمایه‌های ملت‌ها باشد.

در پایان این بیانیه آمده است: منطقه امروز بیش از هر زمان دیگری به هم‌افزایی تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای تثبیت پایه‌های صلح، صیانت از حاکمیت کشورها و تضمین آینده‌ای امن و شکوفا برای مردمان خود نیاز دارد.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.