ایران از کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز عوارض می‌گیرد

افکار نیوز چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 12:48
یک مقام منطقه‌ای بامداد چهارشنبه به خبرگزاری آمریکایی گفت که در زمان آتش‌بس دو هفته‌ای، ایران و عمان از کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز عوارض دریافت می‌کنند.

 یک مقام منطقه‌ای بامداد چهارشنبه به خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفت که در زمان آتش‌بس دو هفته‌ای، ایران و عمان از کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز عوارض دریافت می‌کنند.این مقام که نامش فاش نشد، توضیح داد که ایران از این درآمد برای بازسازی خود استفاده خواهد کرد، در حالی که برنامه‌های عمان برای این وجوه هنوز مشخص نیست.در این گزارش آمده است: «جهان پیش از این هرگز برای استفاده از این آبراه عوارض پرداخت نکرده بود. ایران با قدرتمندترین ارتش جهان وارد جنگ شد و با مزیتی که هیچ کشور دیگری تاکنون نداشته است، بیرون آمد؛ منبع درآمد رسمی از ۲۰ درصد از عرضه نفت جهان که از آب‌های آن عبور می‌کند».

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.