عراقچی با تائید آتش بس : تنگه هرمز باز شد

نامه نیوز چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 03:05
پاسخ وزیر خارجه به پیشنهاد نخست وزیر پاکستان برای فرصت دادن به دیپلماسی؛
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عراقچی گفت: در صورت توقف حملات، نیروهای مسلح قدرتمند ما نیز حملات دفاعی خود را متوقف می‌کنند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از شورای عالی امنیت ملی در پیامی به به نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان پاسخ داد.

به گزارش مشرق، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان به نمایندگی از شورای عالی امنیت ملی در پیامی به مقامات عالی پاکستان در شبکه ایکس نوشت:

از برادر عزیز جناب شهباز شریف نخست وزیر محترم پاکستان و جناب فیلد مارشال عاصم منیر فرمانده محترم ارتش پاکستان به خاطر تلاش های خستگی ناپذیر ایشان برای خاتمه جنگ در منطقه تشکر و قدردانی می کنم.

در پاسخ به درخواست برادرانه نخست وزیر پاکستان مندرج در توییت ایشان، و با توجه به درخواست امریکا برای مذاکره در پیشنهادات ۱۵ بندی آن کشور، و اعلام رییس جمهور امریکا مبنی بر پذیرش کلیات پیشنهادات ۱۰ بندی ایران به عنوان مبنای مذاکره، بدینوسیله از طرف شورای عالی امنیت ملی ایران اعلام می کنم:

۱. چنانچه حملات به جمهوری اسلامی ایران متوقف شود، نیروهای مسلح قدرتمند ما نیز حملات دفاعی خود را متوقف می کنند.

۲. به مدت دو هفته تردد امن در تنگه هرمز در هماهنگی با نیروهای مسلح ایران و با نظرداشت محدودیت های فنی موجود مقدور خواهد بود.

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.