ترامپ به‌دنبال تروریسم زیرساختی برای جبران استیصال نظامی است

صدا و سیما سه شنبه 18 فروردین 1405 - 15:01
‌عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه تهدیدات توخالی رئیس‌جمهور آمریکا نشان‌دهنده شکست اراده واشینگتن در برابر مقاومت ایران است، گفت: با تصویب قانون جدید مجلس در مورد تنگه هرمز، اشراف حاکمیتی ایران بر شاهرگ انرژی جهان دوچندان خواهد شد.

ترامپ به‌دنبال تروریسم زیرساختی برای جبران استیصال نظامی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، فداحسین مالکی  با اشاره به تهدید رئیس جمهور آمریکا نسبت به حمله به مراکز زیرساختی از جمله تأسیسات برق و راه آهن این اظهارات را ناشی از بن‌بست استراتژیک کاخ سفید دانست.

‌عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با مقایسه وضعیت فرماندهان نظامی دو کشور اظهار کرد: نگاه تحلیلگران نظامی جهان بر این است که تهدیدات مکرر ترامپ نشان از استیصال مطلق دارد. رئیس جمهور آمریکا مدام در حال برکناری فرماندهان نظامی و امنیتی خود است، چرا که اراده‌ای برای تصمیم‌گیری درست ندارد؛ در مقابل، فرماندهان ما با شجاعت تا آخرین لحظه در اتاق جنگ و میدان نبرد ایستادگی کرده و به فیض شهادت نائل آمدند. برکناری‌های پیاپی در آمریکا، مهر تأییدی بر شکست سنگین آنها در این نبرد سی و چند روزه است.

‌وی با اشاره به حملات وحشیانه دشمن به مراکز علمی و درمانی، تصریح کرد: حمله به مدرسه میناب، دانشگاه‌ها و مراکز پتروشیمی، مصداق بارز جنایت جنگی و تروریسم زیرساختی است. ترامپ باید بداند با هدف قرار دادن مراکز علمی، هم پاسخ علمی دانشگاهیان و هم پاسخ قاطع نظامیان را دریافت خواهد کرد. هدف او از تهدید شبکه برق و حمل‌ونقل، فشار بر معیشت مردم و ایجاد گسست میان ملت و حاکمیت است، اما هوشمندی بخش خصوصی، اصناف و متخصصان ایرانی در ترمیم سریع آسیب‌ها، این توطئه را خنثی کرده است.

‌نماینده مردم زاهدان در مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی فعلاً برنامه‌ای برای مذاکره یا آتش‌بس ندارد، افزود: آمریکا با هدف قرار دادن سبد زندگی مردم، مسیر دیپلماسی را مسدود کرده است. در حالی که ترامپ سعی دارد از درون به مقامات ارشد ما فشار بیاورد، نیرو‌های مسلح و عشایر غیور در مناطق اصفهان و کهگیلویه با انهدام ۴ هلی‌کوپتر و ۲ هواپیمای متجاوز، پاسخ سختی به این گستاخی‌ها دادند. در چنین شرایطی که پیروزی از آن ملت ایران است، پذیرش آتش‌بس معنایی ندارد.

وی با اشاره به طرح جدید مجلس برای مدیریت تنگه هرمز گفت: نیرو‌های مسلح ما اشراف کاملی بر این آبراه استراتژیک دارند. مجلس نیز با قدرت، تدوین قانون مدیریت حاکمیتی تنگه هرمز را در دستور کار دارد تا ابزار‌های قانونی برای صیانت از منافع ملی تقویت شود. هرگونه تجاوز به زیرساخت‌های انرژی ما، با واکنش مقابله به مثل و با شدتی بسیار بیشتر از قبل مواجه خواهد شد. 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.