آغاز سریع بازسازی و توسعه صنعتی با بهره‌مندی از توان علمی دانشگاه‌ها

صدا و سیما دوشنبه 17 فروردین 1405 - 18:31
وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز سریع بازسازی و توسعه صنعتی کشور با استفاده از توان علمی دانشگاه‌ها و متخصصان داخلی خبر داد و گفت: همچنین نوسازی صنعت بر پایه فناوری‌های پیشرفته با اتکا به ظرفیت بخش خصوصی انجام خواهد شد.

توسعه و نوسازی صنایع کشور با برنامه‌ریزی مشترک وزارتخانه های صمت و علوم

به گزارش تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما از وزارت صمت، در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دو وزارتخانه بر برنامه‌ریزی و آغاز همکاری مشترک فنی و صنعتی با هدف ارتقای فناوری و نوسازی صنایع کشور تأکید کردند.

«سیدمحمد اتابک» وزیر صنعت، معدن و تجارت، در نشست امروز با «حسین سیمایی صراف» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاونان دو وزاتخانه، با اشاره به ضرورت جهش فناوری، گفت: در دوران پساجنگ، کشور در جایگاه بالای جهانی قرار خواهد گرفت و مسیر توسعه را در بهترین سطح ممکن دنبال می‌کنیم.

وی با تأکید بر نقش جامعه علمی و نخبگانی کشور افزود: بازسازی و توسعه صنعتی با استفاده از توان علمی دانشگاه‌ها و متخصصان به سرعت آغاز می‌شود. همچنین با اتکا به ظرفیت بخش خصوصی، نوسازی صنعت بر پایه فناوری‌های پیشرفته و مطابق با استانداردهای جهانی انجام خواهد شد.

در ادامه این دیدار، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز با اعلام آمادگی کامل برای همکاری مشترک، بر بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های سراسر کشور تأکید و پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک میان دو وزارتخانه را برای عملیاتی‌سازی سریع برنامه‌ها مطرح کرد. 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.