رایزنی مقامات اردن و عربستان درباره پایان دادن به تشدید تنش‌ها در منطقه

اقتصادنیوز دوشنبه 17 فروردین 1405 - 18:16
اقتصادنیوز: وزیران خارجه اردن و عربستان بر ادامه گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف، با هدف تقویت روابط راهبردی میان ریاض و امان، تأکید کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «ایمن الصفدی»، وزیر امور خارجه اردن، و «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، روز دوشنبه با یکدیگر در ریاض دیدار و گفت‌وگو کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی اردن، الصفدی و بن فرحان راه‌های پایان دادن به تشدید تنش‌های خطرناک در منطقه را بررسی کردند.

وزیران خارجه اردن و عربستان بر ادامه گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف، با هدف تقویت روابط راهبردی میان ریاض و امان، تأکید کردند.

در ادامه، وضعیت کرانه باختری و غزه نیز مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف بر ضرورت تثبیت آرامش در غزه و رفع تمامی موانع برای ورود کمک‌های بشردوستانه تأکید کردند.

همچنین بر افزایش تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای متوقف کردن اقدامات غیرقانونی اسرائیل تأکید شد.

دو طرف خواستار توقف حملات رژیم صهیونیستی به لبنان، پایبندی به توافق آتش‌بس و حمایت از تلاش‌های دولت لبنان برای اعمال حاکمیت بر سراسر خاک این کشور و انحصار سلاح در دست دولت شدند.

در خصوص سوریه نیز، وزیران خارجه اردن و عربستان بر لزوم حفظ امنیت، ثبات، حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور تأکید کرده و حملات رژیم صهیونیستی و اشغال بخش‌های بیشتری از خاک سوریه را محکوم کردند.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید