وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر ضرورت حرکت حداکثری برای بازسازی اقتصادی کشور در دوران پساجنگ، اعلام کرد: مطمئناً ایران پس از این جنگ، در رتبه جهانی بسیار بالاتر خواهد رفت.
به گزارش تحریریه صنعت
خبرگزاری صدا و سیما؛ سیدمحمد اتابک، در نشست مشترک با رؤسای تشکلهای بخش خصوصی که روز شانزدهم فروردینماه برگزار شد، با اشاره به همکاریهای گسترده میان دولت و فعالان اقتصادی افزود: تلاش ما این است که برنامه پیشنهادی صنعت برای سال جاری، با همفکری بخش خصوصی و بر پایه بهترین راهکارهای ممکن ارائه شود.
وی با بیان اینکه کشور در دوره پساجنگ نیازمند تلاش مضاعف است، افزود: همه تصور جنگ ۱۰۰ ساعته را داشتند، اما مردم و نیروهای مسلح بهگونهای ایستادگی کردند که دشمنان توان پیشبینی آن را نداشتند. ملت ایران با فداکاری و حضور در میدان، پشتوانه اصلی نیروهای مسلح بود و درود بر شرف مردمی که اینگونه پای کشور ایستادند.
وزیر صمت تأکید کرد: چه تحریمها برداشته شود و چه نشود، اثربخشی آنها از بین رفته است؛ مهم، جبران خسارتی است که باید از دشمنان گرفته شود.
وی ضمن قدردانی از همراهی تشکلهای صنفی در تأمین کالاهای اساسی در روزهای حساس اخیر گفت: در شرایطی که کشور درگیر جنگ بود، با تلاش تولیدکنندگان و فعالان صنعتی، موجودی کالا و آرامش بازار حفظ شد و لازم است از زحمات تلاشگران تشکر کنم.
اتابک با اشاره به برنامههای این وزارتخانه برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی افزود: اجرای قانونی مصوبات ستاد تسهیل برای حل مشکلات جاری صنایع و پیگیری جدی برای رفع مسائل مالیاتی واحدهای تولیدی از اهم این برنامهها است.
وی همچنین گفت: واردات مواد اولیه باید توسط تولیدکنندگان انجام شود تا نیاز واحدها بدون وقفه تأمین شود.
منبع خبر "
صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.