سال تحصیلی تا پایان خرداد ادامه دارد

همشهری آنلاین شنبه 08 فروردین 1405 - 20:22
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرد: براساس برنامه درسی ملی، سال تحصیلی از ابتدای مهرماه آغاز شده است و تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش همشهری آنلاین، سید مصطفی آذرکیش معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در جلسه شورای معاونان، بر اجرای دقیق برنامه درسی ملی و استفاده حداکثری از زمان پیش‌بینی‌شده آموزشی تأکید کرد.

وی ادامه داد: بر اساس این برنامه، سال تحصیلی از ابتدای مهرماه آغاز و تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت و این چارچوب، پشتوانه مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش را نیز به همراه دارد.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به روند سال‌های گذشته اظهار کرد: در عمل، بین ۲۸ تا ۳۲ هفته آموزش اجرا می‌شد و بخشی از زمان به فرآیند ارزشیابی اختصاص می‌یافت، اما در شرایط فعلی امکان تحقق کامل ۳۷ هفته آموزشی فراهم شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات تخصصی متعدد با معاونان و رؤسای ادارات متوسطه اول، متوسطه نظری و فنی‌وحرفه‌ای در سطح ستاد و استان‌ها، افزود: تعامل مستمر با استان‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های میدانی، مبنای اصلی تصمیم‌سازی‌ها در این حوزه بوده است.

آذرکیش بر استمرار آموزش در بسترهای مجازی، به‌ویژه شبکه «شاد» تأکید کرد و آن را به‌عنوان مکمل آموزش حضوری در شرایط خاص سال تحصیلی برشمرد.

در پایان این نشست، مقرر شد جمع‌بندی نهایی برنامه‌های آموزشی پس از تعطیلات نوروز و با در نظر گرفتن شرایط کشور انجام شود تا زمینه اجرای منسجم، دقیق و عادلانه فرآیند آموزش و ارزشیابی برای تمامی دانش‌آموزان فراهم شود.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.