کمبود کود شیمیایی دود آتشی است که متجاوزان به پا کرده‌اند

صدا و سیما شنبه 08 فروردین 1405 - 18:47
رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه کمبود کود شیمیایی، دود آتشی است که متجاوزان به ایران به پا کرده‌اند، تصریح کرد: کسانی که اکنون نگران کمبود کود شیمیایی شده‌اند، سال هاست در قبال تحریم ایران ساکت بوده‌اند.

کمبود کود شیمیایی دود آتشی است که متجاوزان به پا کرده اند
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عطااللّه هاشمی در گفتگو با رسانه ملی با اشاره به ابراز نگرانی نهادهای بین المللی و اقتصادی از کاهش تولید و عرضه کود شیمیایی و در نتیجه اختلال در بخش کشاورزی نقاط مختلف جهان، تصریح کرد؛ این وضعیت نتیجه جنگ افروزی مستکبران قلدری است که با طمع به دارایی ها و موهبت های خدادادی دیگران، از آن سوی دنیا به این منطقه آمده و جنگ به پا کرده اند.

این گندمکار با سابقه با بیان اینکه تا پیش از تجاوز وحشیانه تروریست‌های امریکایی _ صهیونی به ایران، روند تولید و عرضه کود شیمیایی و مواد اولیه بدون مشکل برقرار بود، اظهار داشت: همین بنگاه اقتصادی امریکایی در نیواورلئانز که اکنون از افزایش قیمت ۸۹ درصدی کود اوره گرانولار خبر می‌دهد، تا پیش از حمله امریکا به ایران به راحتی میلیون‌ها تن اوره و مواد اولیه خریداری کرده بود.

هاشمی با اشاره به ابراز نگرانی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از اختلال در صادرات مواد اولیه کودهای شیمیایی اظهار داشت: هنوز چند هفته بیشتر نیست که منافع غول های اقتصادی امریکایی و غربی با تهدید مواجه شده و می بینیم که دبیرکل سازمان ملل به سرعت واکنش نشان داده و ابراز نگرانی می کند اما هیچکس به یاد ندارد که مقامات سازمان ملل یا سایر نهادهای بین المللی بابت گرسنه ماندن مردم یا گرانی مواد غذایی و حتی داروهای مورد نیاز کودکان ایران در اثر سال ها تحریم ظالمانه امریکا واکنش نشان داده و ابراز نگرانی کرده باشند.

وی افزود: ما سال هاست که به دلیل تحریم های امریکا که همواره با سکوت و بی تفاوتی سازمان های بین المللی روبرو بوده، دسترسی به بازارهای جهانی مواد اولیه نداریم و خوراک مورد نیاز کارخانجات کودشیمیایی را به سختی تامین می کنیم، اما همین نهادها و دولت هایی که اکنون نگران کمبود کود شیمیایی شده اند، سالهاست که تحریم دسترسی آزادانه ایران به بازارهای جهانی را ندیده اند و هنوز هم به ذهنشان نرسیده برای ظاهرسازی هم که شده، در کنار ابراز نگرانی بابت اختلال در صادرات کود شیمیایی، به مشکلات ناشی از جنگ و تحریم کشاورزان ایرانی هم اشاره کنند.

هاشمی با بیان اینکه کمبود کود شیمیایی دود آتشی است که متجاوزان به ایران به پا کرده اند، تصریح کرد: کسانی که با بزرگترین لشگرکشی تاریخ به منطقه، آتش به پا کرده اند بارها نشان داده اند که هیچ ارزشی برای جان انسان ها قائل نیستند و فقط به غارت دارایی دیگران می اندیشند، اما نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل متحد باید درکنار ابراز نگرانی برای منافع بنگاه های بزرگ اقتصادی، شهامت به خرج داده و اقدام جنگ افروزان را نیز محکوم کنند.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.