اسکان ۱۴۰۰ خانوار آسیب دیده جنگ در ۳۰ هتل پایتخت

صدا و سیما شنبه 08 فروردین 1405 - 12:57
شهردار تهران با اشاره به  اسکان موقت ۱۴۰۰ آسیب دیده جنگ در ۳۰ هتل پایتخت گفت: مدیریت شهری نه تنها متوقف نشده، بلکه پروژه‌های عظیم عمرانی همچنان دنبال می‌شود.

اسکان ۱۴۰۰ خانوار آسیب دیده جنگ در ۳۰ هتل پایتختبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما، ، علیرضا زاکانی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری تصریح کرد: در جریان جنگ تحمیلی رمضان ، ۴۸۹ نقطه از پایتخت آسیب دیده و ۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نیازمند بازسازی هستند که شهرداری هزینه جبران خسارت تمامی آنها را تقبل کرده است.
زاکانی گفت: طی جنگ ۱۲ روزه، ۸۵۲۰ واحد آسیب دیده بود. از میان واحد‌های آسیب‌دیده جنگ رمضان، بیش از ۲۴ هزار واحد مربوط به آسیب‌های جزئی است.
وی افزود: برای آسیب‌های جزئی، عملیات ترمیم از جمله شیشه‌گذاری و بازسازی سریع آغاز شده و هم‌اکنون هزار و ۹۲۰ نیروی جهادی نیز از سراسر کشور در کنار نیرو‌های تهرانی مشغول خدمت‌رسانی هستند.
شهردار تهران ادامه داد: سه هزار واحد نیز با آسیب متوسط رو‌به‌رو هستند که در اولویت بعدی بازسازی قرار دارند. همچنین حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ خانه نیازمند بازسازی اسکلت ساختمان و نزدیک به ۵۰۰ خانه نیز نیازمند بازسازی و نوسازی کامل هستند که شهرداری تهران هزینه جبران خسارت تمامی این واحد‌ها را تقبل کرده و پرداخت خواهد کرد.
زاکانی  در خصوص اسکان موقت آسیب‌دیدگان نیز گفت: در حال حاضر نزدیک به ۱۴۰۰ خانوار معادل بیش از چهار هزار نفر در ۳۰ هتل پایتخت اسکان یافته‌اند و خدمات لازم به آنان ارائه می‌شود. مابقی خانواده‌ها نیز پس از ایمن‌سازی به منازل خود بازگشته‌اند.
زاکانی با اشاره به خدمات ویژه در بهشت زهرا (س) هم گفت: پیکر‌های مطهر شهدا در بهشت زهرا (س) تجمیع می‌شود. در این سازمان با همراهی سایر نهاد‌ها و با استفاده از فناوری‌های نوین، فرآیند تشخیص هویت شهدا که قبلاً هفته‌ها به طول می‌انجامید، در کمترین زمان ممکن و در کسری از ساعت انجام می‌شود. بهشت زهرا (س) یک بسته خدماتی مستقل و ویژه برای تکریم شهدای عزیز و ارائه خدمات به خانواده‌های داغدار در نظر گرفته‌است و ما تأکید داریم که این خانواده‌های معزز هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند.
زاکانی با تأکید بر تداوم فعالیت‌های عمرانی پایتخت علیرغم تمام شرایط، تصریح کرد: مدیریت شهری نه تنها متوقف نشده، بلکه پروژه‌های عظیم عمرانی همچنان دنبال می‌شود. مترو تهران تعطیل نشده و علاوه بر آن رایگان نیز شده است. عملیات تونل‌سازی برای توسعه خطوط مترو با قدرت ادامه دارد و در آینده نزدیک شاهد افتتاح ایستگاه‌های جدید خواهیم بود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.