هشدار جدی سازمان انرژی اتمی بعد از سومین حمله به نیروگاه اتمی بوشهر | نیروگاه در حال بهره‌برداری و حاوی مقادیر قابل توجهی مواد پرتوزاست | احتمال بروز یک حادثه هسته‌ای وجود دارد اگر...

اقتصادنیوز شنبه 08 فروردین 1405 - 07:35
اقتصادنیوز: سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: نیروگاه اتمی بوشهر در حال بهره‌برداری است و حاوی مقادیر قابل توجهی مواد پرتوزاست؛ از این رو هرگونه آسیب به این تأسیسات می‌تواند به بروز یک حادثه هسته‌ای جدی منجر شود که پیامدهای جبران‌ناپذیری برای منطقه به همراه خواهد داشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، سازمان انرژی اتمی ایران در اطلاعیه اعلام کرد:

پرتابه‌ای ساعت ۲۳:۴۰ جمعه ۷ فروردین‌ماه به محوطه نیروگاه اتمی بوشهر اصابت کرد؛ حادثه‌ای که بر اساس گزارش‌های اولیه هیچ‌گونه خسارت جانی، مالی یا فنی در پی نداشت.

در پی این حمله، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که با اصابت پرتابه به محوطه نیروگاه اتمی بوشهر، آسیبی به بخش‌های مختلف این تأسیسات وارد نشده است.

این سومین بار است که در جریان جنگ تحمیلی اخیر، نیروگاه اتمی بوشهر هدف تهاجم دشمن آمریکایی - صهیونیستی قرار می‌گیرد.

نیروگاه اتمی بوشهر در حال بهره‌برداری است و حاوی مقادیر قابل توجهی مواد پرتوزاست؛ از این رو هرگونه آسیب به این تأسیسات می‌تواند به بروز یک حادثه هسته‌ای جدی منجر شود که پیامدهای جبران‌ناپذیری برای منطقه به همراه خواهد داشت.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.