وزیر نیروهای مسلح فرانسه: این جنگ ما نیست و به آن نپیوستیم

عصر ایران شنبه 08 فروردین 1405 - 00:06
وقتی صبح و ظهر و شب از تنگه هرمز صحبت می‌کنیم به این دلیل است که ۲۰ درصد از تردد دریایی جهانی در این تنگه انجام می‌شود. پیامدهای (بسته شدن) آن، نه تنها کشورهای غربی بلکه ژاپن و هند را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.
«کاترین وترن» وزیر نیروهای مسلح فرانسه گفت که تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران «جنگ ما نیست» و پاریس بر «مسیر دیپلماتیک» برای حل این بحران تاکید دارد.
 
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، وترن جمعه اظهار کرد: هدف، تسهیل مسیر دیپلماتیک و رویکرد دفاعی است. مهم است که تاکید کنم که این جنگ ما نیست.
 
وزیر نیروهای مسلح فرانسه افزود: ما به این جنگ نپیوستیم. ما باید با قدرت از خودمان دفاع کنیم. به همین دلیل، راهبرد فرانسه افزایش تماس‌هاست.
 
وی افزود: وقتی صبح و ظهر و شب از تنگه هرمز صحبت می‌کنیم به این دلیل است که ۲۰ درصد از تردد دریایی جهانی در این تنگه انجام می‌شود. پیامدهای (بسته شدن) آن، نه تنها کشورهای غربی بلکه ژاپن و هند را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.
 
این مقام فرانسوی تصریح کرد: بسیاری از کشورها نگران هستند. بنابراین مهم است که راه‌حلی برای آن پیدا کنیم.
 
جمهوری اسلامی ایران پیش‌تر به‌صورت رسمی اعلام کرده است که تنگه هرمز مسدود نشده و رفت‌وآمد دریایی در این آبراه ادامه دارد. بر اساس این موضع، محدودیت صرفاً متوجه شناورهای متعلق به طرف‌های متجاوز است و کشتی‌های دیگر کشورها در صورت رعایت ضوابط ایمنی و هماهنگی‌های لازم، از عبور امن برخوردار خواهند بود.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.