سهمیه بنزین در سال ۱۴۰۵ تغییر کرد

افکار نیوز جمعه 07 فروردین 1405 - 06:46
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت اعلام کرد:از ابتدای سال آینده چند تغییر در نحوه تخصیص سهمیه بنزین به برخی خودرو‌ها اعمال خواهد شد.

سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت اعلام کرد:از ابتدای سال آینده چند تغییر در نحوه تخصیص سهمیه بنزین به برخی خودرو‌ها اعمال خواهد شد.

مطابق این تغییرات، سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی خودرو‌های دوگانه‌سوز به میزان ۵۰ درصد نسبت به مقدار فعلی کاهش می‌یابد.

البته این کاهش شامل آمبولانس‌ها و همچنین خودرو‌های متعلق به جانبازان و افراد دارای معلولیت نخواهد شد و سهمیه این گروه‌ها بدون تغییر باقی می‌ماند.

همچنین مدت زمان ذخیره سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی برای خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها که پیش از این تا ۶ ماه امکان ذخیره داشت، از این پس به ۳ ماه کاهش پیدا می‌کند.

در بخش دیگری از این اصلاحات، سهمیه ماهانه بنزین ۳۰۰۰ تومانی خودرو‌های شخصی نیز از ۱۰۰ لیتر به ۷۰ لیتر در ماه کاهش خواهد یافت.

سهمیه ماهانه بنزین وانت‌های بنزینی نیز که پیش از این ۲۹۰ لیتر در ماه بود، به ۲۰۰ لیتر کاهش پیدا می‌کند. به‌جز موارد اعلام‌شده، سایر ضوابط و سهمیه‌های بنزین بدون تغییر باقی خواهد ماند.‌ 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.