اقتصادی رکنا: سخنگوی صنف جایگاهداران سوخت از اعمال تغییرات در نحوه تخصیص سهمیه بنزین از ابتدای سال ۱۴۰۵ خبر داد که شامل کاهش سهمیه خودروهای شخصی، وانتها و دوگانهسوزها میشود.
به گزارش خبرگزاری رکنا، این تغییرات که از سال آینده اجرایی خواهد شد، به شرح زیر است:
خودروهای شخصی: سهمیه ماهانه بنزین ۳۰۰۰ تومانی از ۱۰۰ لیتر به ۷۰ لیتر کاهش مییابد.
خودروهای دوگانهسوز: سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی این خودروها به میزان ۵۰ درصد نسبت به مقدار فعلی کاهش مییابد.
نکته: این کاهش سهمیه شامل آمبولانسها و همچنین خودروهای متعلق به جانبازان و افراد دارای معلولیت نخواهد شد.
وانتهای بنزینی: سهمیه ماهانه از ۲۹۰ لیتر به ۲۰۰ لیتر تقلیل پیدا میکند.
ذخیرهسازی سهمیه: مدت زمان امکان ذخیره سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی برای خودروهای شخصی و موتورسیکلتها از ۶ ماه به ۳ ماه کاهش مییابد.
گفتنی است سایر ضوابط و سهمیههای بنزین خارج از موارد ذکر شده، بدون تغییر باقی خواهند ماند.
منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.