بهره‌وری سه هزار و ۷۰۰دستگاه کمباین فارس با معاینه فنی پیش‌فصل

خبرآنلاین پنج شنبه 06 فروردین 1405 - 15:24
رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: این استان با در اختیار داشتن سه هزار و ۷۰۰دستگاه کمباین، بزرگ‌ترین ناوگان برداشت کشور را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین، مریم لطفعلیان در این باره افزود: ناوگان کمباین های فارس در عملیات برداشت غلات و کلزای ۲۸ استان مشارکت دارد. 

به گفته او به منظور کاهش تلفات برداشت و تقویت امنیت غذایی، هر سال پیش از آغاز فصل برداشت و اعزام کمباین‌ها، معاینه فنی این ماشین‌ها با همکاری نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و تعاونی کمباین‌داران انجام می‌شود.

لطفعلیان اضافه کرد: طی فرایند معاینه فنی، تمامی کمباین‌ها بازسازی و به‌طور کامل سرویس می‌شوند و لوازم مصرفی آنها تعویض یا تعمیر می‌شود.

او افزود: پس از چند مرحله بازدید کارشناسان متخصص، رعایت نکات فنی و انجام عملیات ضدعفونی، کارت معاینه فنی صادر می‌شود.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در طول فصل برداشت، تیم‌های نظارتی استان و شهرستان‌ها، کنترل ریزش کمباین در مزارع را به‌صورت مستمر انجام می‌دهند تا عملکرد برداشت در بالاترین سطح ممکن حفظ شود.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.