اروپا به زودی دچار بحران گازوئیل و بنزین می‌شود

مشرق نیوز پنج شنبه 06 فروردین 1405 - 14:59
مدیرعامل شل هشدار داد: اروپا ممکن است تا ماه آینده میلادی با کمبود عرضه گازوئیل و بنزین روبه‌رو شود.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، وائل ساوان چهارم فروردین در همایش انرژی سراویک (CERAWeek) در هیوستون ایالت تگزاس آمریکا با تأکید بر اینکه تأمین انرژی کافی برای امنیت ملی حیاتی است، اعلام کرد: کمبود انرژی ممکن است تا ماه آینده اروپا را تحت تأثیر قرار دهد.

وی افزود: کشورها نمی‌توانند بدون تضمین امنیت انرژی، امنیت ملی داشته باشند و شرکت شل در تلاش است به دولت‌ها در زمینه مقابله با بحران انرژی ازجمله در زمینه ذخیره‌سازی و خرید کمک کند.

مدیرعامل شل تصریح کرد: درگیری‌های نظامی در خاورمیانه که اکنون چهارمین هفته را پشت سر می‌گذارد اکنون بر تأمین سوخت جت تأثیر گذاشته است و پیش‌بینی می‌شود گازوئیل در مرحله بعدی باشد و پس از آن با آغاز فصل رانندگی تابستانی در نیمکره شمالی، بنزین نیز به آن افزوده می‌شود.

جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران فعالیت‌های تولیدی در تأسیسات بزرگ انرژی خاورمیانه و حمل‌ونقل از طریق تنگه هرمز را دچار اختلال کرده است.

ساوان گفت: جنوب آسیا نخستین جایی بود که این زیان را متحمل شد، این آسیب به جنوب شرق و شمال شرق آسیا و سپس با نزدیک شدن به ماه آوریل، به اروپا منتقل می‌شود.

کاترینا رایش وزیر اقتصاد آلمان، هم هشدار داد که در صورت ادامه درگیری، کمبود عرضه انرژی ممکن است در اواخر آوریل یا مه در قاره سبز رخ دهد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.