تلاش دولت ها برای رفع بحران انرژی ناکافی است

خبرگزاری مهر چهارشنبه 05 فروردین 1405 - 11:00
معاون وزیر امور بین‌الملل ژاپن در گزارشی، تلاش دولت‌ها برای افزایش منابع انرژی را در پی اختلال ناشی از بحران خاورمیانه و تنگه هرمز ناکافی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تاکهیکو ماتسوئو در همایش انرژی سراویک (CERAWeek) در هیوستون ایالت تگزاس آمریکا، گفت: تلاش‌های هماهنگ دولت‌ها به‌منظور افزایش منابع انرژی در پی بحران خاورمیانه با هدف کاهش فشار بر بازارهای جهانی کافی نیست.

آژانس بین‌المللی انرژی بیستم اسفند موافقت کرد برای مقابله با افزایش قیمت جهانی نفت خام از زمان آغاز جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران، ۴۰۰ میلیون بشکه نفت از ذخیره‌سازی‌های راهبردی برداشت کند که بخش عمده آن از سوی آمریکا انجام می‌شود.

ژاپن یکی از اعضای گروه هفت که به‌شدت به نفت خاورمیانه اتکا دارد، اعلام کرده است قصد دارد حدود ۸۰ میلیون بشکه نفت از ذخیره‌سازی‌های راهبردی و تجاری برداشت کند.

کشورهای آسیایی به شدت به تجارت از طریق تنگه هرمز وابسته هستند و از زمان آغاز جنگ آمریکا و رژیم صهیونستی علیه ایران به شدت از اختلال تردد در این گذرگاه راهبردی آسیب دیده‌اند.

ژاپن ضمن درخواست از شرکت‌ها برای یافتن مسیرهای تجاری تازه، اعلام کرد: به تنوع‌بخشی به منابع تأمین انرژی، به‌ویژه با تأمین انرژی از سواحل غربی آمریکای شمالی، علاقه‌مند است.

ماتسوئو همچنین در این همایش گفت: حدود ۸۰ درصد از گاز طبیعی که از تنگه هرمز عبور می‌کند به کشورهای آسیایی صادر می‌شود، بنابراین آسیایی‌ها به شدت از اختلال در تنگه هرمز متأثر شده‌اند. تنها حدود سه هفته دیگر ذخیره‌سازی گاز برای ژاپن باقی مانده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید