نامه‌ مهم ایران به سازمان بهداشت جهانی درباره حمله به تاسیسات هسته ای و نفتی

اقتصادنیوز چهارشنبه 05 فروردین 1405 - 07:19
اقتصادنیوز: سفیر ایران در سازمان ملل در ژنو هشدار داد که حملات به تأسیسات هسته‌ای ایران و همچنین حملات عمدی به تأسیسات ذخیره‌سازی نفت، تأثیر قابل توجه و بلندمدتی بر سلامت مردم و محیط زیست دارند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، علی بحرینی سفیر ایران در سازمان ملل در ژنو در نامه ای خطاب به «تدروس آدهانوم گبریسوس»، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی با اشاره با حملات بی‌ملاحظه و مداوم به بخش بهداشت و درمان ایران که توسط رژیم‌های ایالات متحده و اسرائیل انجام شده است اظهار کرد: تاکنون ۲۱ نفر از کارکنان بهداشتی شهید شده‌اند، ۷ بیمارستان دیگر عملیاتی نیستند، ۴۹ مرکز پزشکی آسیب دیده‌اند و ۸۱۰۰۰ واحد مسکونی غیرنظامی تخریب شده‌اند.

بحرینی به ویژه خطر بالای چنین حملاتی به تأسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز ایران و همچنین حملات عمدی به تأسیسات ذخیره‌سازی نفت تهران را که هر دو تأثیر قابل توجه و بلندمدتی بر سلامت مردم و محیط زیست دارند، برجسته کرد.

سفیر ایران در این نامه تاکید کرد که این اقدامات تجاوزکارانه نقض آشکار قوانین بین‌المللی و بشردوستانه است.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.