هشدار روسیه درباره حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران؛ رایزنی تلفنی عراقچی و لاوروف

عصر ایران دوشنبه 03 فروردین 1405 - 16:41
وزیران امور خارجه ایران و روسیه در تماسی تلفنی، آخرین تحولات منطقه و پیامدهای وخیم تنش‌زایی‌های اخیر در خلیج فارس و دریای خزر را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

وزیر امور خارجه روسیه هرگونه تهاجم به زیرساخت‌های هسته‌ای ایران، ازجمله نیروگاه‌های اتمی بوشهر را غیرقابل قبول توصیف و بر ضرورت توقف درگیری‌ها و حل‌وفصل سیاسی آن تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، «سرگئی لاوروف» و «سید عباس عراقچی» وزیران امورخارجه ایران و روسیه امروز (دوشنبه) در یک تماس تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو و رایزنی کردند.

بنابر اعلام وزارت امور خارجه روسیه، در این تماس تلفنی که به ابتکار طرف ایرانی انجام شد، وضعیت منطقه خلیج فارس که در نتیجه تجاوزات آمریکا و اسرائیل به شدت وخیم شده است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  

لاوروف در صحبت‌های خود به غیرقابل قبول بودن حملات آمریکا و اسرائیل به زیرساخت‌های هسته‌ای ایران، از جمله نیروگاه اتمی بوشهر اشاره کرد که خطرات امنیتی غیرقابل قبولی برای پرسنل روسی ایجاد می‌کند و مملو از پیامدهای زیست‌محیطی فاجعه‌بار برای تمام کشورهای منطقه بدون استثنا خواهد بود.

وزارت امورخارجه روسیه افزود: دو طرف به‌طو متقابل نگرانی خود را از گسترش خطرناک درگیری تحریک شده توسط واشنگتن و تل‌آویو به منطقه دریای خزر ابراز کردند.

وزیر امور خارجه ایران نیز در صحبت‌های خود از حمایت‌های ارزنده دیپلماتیک و سایر حمایت‌های ارزشمند روسیه از جمهوری اسلامی ایران، از جمله ارسال کمک های بشردوستانه تشکر کرد.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.