روسیه حمله به تاسیسات نطنز را محکوم کرد

خبرآنلاین شنبه 01 فروردین 1405 - 16:26
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موظفند ارزیابی عینی و فوری از حمله به تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم نطنز ارائه دهند.

به گزارش خبرآنلاین، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: پیامدهای بسیار جدی اقدامات آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت. چنین اقدامات غیرمسئولانه‌ای مانند حمله به تأسیسات نطنز در ایران، خطر واقعی فاجعه‌ای را در سطح کل خاورمیانه ایجاد می‌کند.

بنا بر روایت ایسنا؛ در پی حملات جنایتکارانه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی به کشورمان، مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی‌روشن نطنز، صبح امروز (یکم فروردین ۱۴۰۵)، مورد حمله قرار گرفت.

این اقدام، مغایر با قوانین و تعهدات بین‌المللی، از جمله معاهده NPT و سایر مقررات مرتبط با ایمنی و امنیت هسته‌ای است.

در این راستا، بررسی‌های فنی و تخصصی درباره احتمال انتشار آلودگی مواد پرتوزا، توسط مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور در محدوده این مجتمع انجام شد که با توجه به تمهیدات پیش‌بینی‌شده، برنامه‌ریزی‌های قبلی و داده‌های ثبت‌شده در سامانه‌های پایش، هیچ‌گونه نشت مواد پرتوزا در این مجتمع گزارش نشده است و هیچ خطری ساکنان مناطق اطراف این سایت را تهدید نمی‌کند.

۳۱۲

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.