واکنش غیرمنتظره کاپیتان؛ قهرمانی اهدایی را نمی‌خواهم!

خبرورزشی شنبه 01 فروردین 1405 - 14:31
اشرف حکیمی از دریافت جام قهرمانی ملت‌های آفریقا انصراف داد و ابراز امیدواری کرد که هم‌تیمی‌هایش نیز به احترام تیم ملی سنگال، اقدامی مشابه را انجام بدهند.

اشرف حکیمی، بازیکن تیم ملی مراکش و باشگاه پاری‌سن‌ژرمن، ضمن تبریک به تیم ملی سنگال، از دریافت جام قهرمانی ملت‌های آفریقا ۲۰۲۵ خودداری کرد.

کنفدراسیون فوتبال آفریقا با قبول درخواست تجدیدنظر مراکش و پس گرفتن عنوان قهرمانی تیم ملی سنگال در این تورنمنت مهم قاره‌ای، جنجال بزرگی به پا کرد. این تصمیم پس از آن صورت گرفت که تیم ملی سنگال در فینال به دلیل اعتراض به اعلام ضربه پنالتی زمین را ترک کرد و ۱۳ بعد به میدان برگشت و در نهایت با نتیجه ۱-۰ پیروز شد و جام را بالای سر برد.

کنفدراسیون بعد از دو ماه با اعلام اینکه تصمیم سنگال به ترک زمین، به نشانه انصراف از بازی تلقی می‌شود، نتیجه فینال را ۳-۰ به سود مراکش اعلام کرد و عنوان قهرمانی را به این کشور داد.

اشرف حکیمی اعلام کرد که به طور رسمی از دریافت جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۵ انصراف می‌دهد و در این خصوص گفت: «مادرم به من گفت که جام را واگذار کنم. من رسماً انصراف می‌دهم و امیدوارم هم‌تیمی‌هایم هم همین کار را انجام دهند. ما شانسی برای برنده شدن داشتیم اما آن را خراب کردیم. فوتبال همین است؛ گاهی اوقات می‌برید، گاهی اوقات می‌بازید. به تصمیم کنفدراسیون فوتبال آفریقا احترام می‌گذارم اما از دریافت جام انصراف می‌دهم. من جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۵ را نبردم. یک بار دیگر به سنگال تبریک می‌گویم.»

مقامات تیم ملی سنگال و حتی دولت این کشور به این تصمیم شدیدا اعتراض کردند و کنفدراسیون را به فساد متهم کردند. این اقدام شدیدا در جهان فوتبال بازتاب داشته و هنوز مشخص نیست که آیا بررسی بیشتری در این مورد انجام خواهد شد یا خیر.

بیشتر بخوانید: دولت سنگال خواستار تحقیق بین‌المللی شد؛ اتهام فساد در کنفدراسیون

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.