کره جنوبی: برای بهبود وضعیت تنگه هرمز با ایران در حال مذاکره هستیم

اقتصادنیوز شنبه 01 فروردین 1405 - 12:09
اقتصادنیوز:خبرگزاری رسمی کره جنوبی مدعی مذاکره دولت این کشور با ایران درباره تنگه هرمز شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد: در حال مذاکره با چندین کشور از جمله ایران هستیم تا وضعیت در تنگه هرمز را بهبود بخشیم.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران در گفت وگو با خبرگزاری کیودو ژاپن با بیان اینکه جنگ به ایران تحمیل و حین مذاکره با ایالات متحده به ما حمله شد، افزود: تنگه هرمز را نبسته‌ایم. از نظر ما این تنگه باز است و فقط برای کشتی‌های متعلق به دشمنانمان، کشورهایی که به ما حمله می‌کنند، بسته است.

 تجاوز نظامی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران از بامداد روز نهم اسفند ۱۴۰۴ (۲۸ فوریه ۲۰۲۶) آغاز شد؛ این اقدام در حالی صورت گرفت که مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا با میانجی‌گری برخی کشورهای منطقه در جریان بود.

مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده اند این عملیات‌ها در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع طبق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد و با هدف بازدارندگی، جلوگیری از تداوم تجاوز و تحمیل هزینه به متجاوزان انجام شده است. جمهوری اسلامی ایران هشدار داده است که هرگونه تداوم یا گسترش تجاوز، با پاسخی شدیدتر و گسترده‌تر مواجه خواهد شد.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.