تولید نفت بصره ۷۰ درصد کاهش یافت

عصر ایران شنبه 01 فروردین 1405 - 11:36
خبرگزاری دولتی عراق (INA) روز جمعه گزارش داد که عراق پس از تعلیق صادرات نفت خام از بنادر جنوبی، تولید نفت در میادین بصره را حدود ۷۰ درصد کاهش داده و تولید را از ۳.۳ میلیون بشکه در روز، به حدود ۹۰۰ هزار بشکه رسانده است.

حیان عبدالغنی، معاون وزیر نفت، در دیدار با مقامات شرکت نفت بصره گفت که پس از توقف صادرات، تولید به شدت کاهش یافته است. او افزود که نفت خامی که در حال حاضر تولید می‌شود، برای بهره‌برداری در پالایشگاه‌های داخلی استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا، شرکت نفت شمال عراق، چهارشنبه گذشته، ازسرگیری صادرات نفت از طریق بندر جیحان ترکیه را که از سال ۲۰۲۳ تعلیق شده بود، خبر داد. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که بغداد در بحبوحه افزایش خطرات کشتیرانی در تنگه هرمز، به دنبال مسیرهای صادراتی جایگزین است.

تجاوز آمریکایی صهیونی به ایران، ترافیک دریایی از طریق این آبراه استراتژیک را مختل کرده و گزارش‌هایی مبنی بر سرگردانی صدها کشتی در دو طرف تنگه به ‌دلیل نگرانی‌های امنیتی فزاینده منتشر شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، در شرایط عادی، روزانه حدود ۲۰ میلیون بشکه نفت معمولا از این آبراه  عبور می‌کند و این اختلال، هزینه‌های حمل و نقل و بیمه را افزایش داده و نگرانی‌هایی را در مورد بازارهای جهانی انرژی ایجاد کرده است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.