شیرهای نوستالژیک میدان «چهارشیر» اهواز بازسازی شدند 

الف شنبه 01 فروردین 1405 - 07:12
  ایسنا/خوزستان مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز از بازسازی میدان چهارشیر و رنگ‌آمیزی شیرهای آن خبر داد.

 

امیر آهن‌جان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای زیباسازی شهر اظهار کرد: با وجود جنگ تحمیلی از سوی رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی و آمریکا به کشورمان، اقدامات برای آماده‌سازی شهر در عید سعید فطر و نوروز انجام شده و المان‌های عید سعید فطر و نوروز در حال نصب است.

وی افزود: شب گذشته (۲۸ اسفند) نورپردازی پل جمهوری (شهدای غزه) تکمیل و این پل روشن شده است. نورپردازی معین التجار هم از دو شب پیش انجام و این بنای تاریخی روشن شده است.

آهن‌جان بیان کرد: همچنین میدان چهارشیر بازسازی انجام شده است و شیرهای سنگی توسط هنرمندان مورد تایید اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان، رنگ‌آمیزی و بهسازی شده‌اند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز با اشاره به برطرف کردن مشکلات روشنایی پل‌های شهر گفت: نورپردازی میدان نیزه نیز انجام شده است. ۲۲ المان نوستالژیک دهه ۶۰ هم در ابعاد دو و نیم تا سه متر در پارک لاله نصب شده است و این پارک زنده‌تر شده است.

وی ادامه داد: همچنین جشنواره پیکرتراشی درختان روی پنج درخت انجام شد و بعد از جنگ کار روی پنج درخت دیگر هم انجام می‌شود. نقاشی و رنگ‌آمیزی دیواری هم در سطح شهر انجام شده است.

آهن‌جان با بیان اینکه جشنواره تخم‌مرغ‌های رنگی، به دلیل شهادت رهبر معظم انقلاب و جمعی از فرماندهان و مردم کشورمان لغو شده است، گفت: ساخت و نصب المان ققنوس در بلوار ساحلی در کیانپارس انجام می‌شود. المان مادر شهید نیز در آرامستان بهشت آباد نصب شده است. این المان برای اولین بار در کشور در ابعادی با ارتفاع سه متر و با طول پنج متر و با تکه‌های آهن نصب شده است. 

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.