عراقچی: خواهان پایان کامل و دائمی جنگ هستیم

خبرگزاری مهر شنبه 01 فروردین 1405 - 06:05
سید عباس عراقچی، وزیر خارجه کشورمان در گفتگو با رسانه‌های ژاپنی گفت: به‌دنبال آتش‌بس نیستیم، بلکه خواهان پایان کامل و دائمی جنگ هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزایر، سید عباس عراقچی، وزیر خارجه کشورمان در گفتگو با رسانه های ژاپنی گفت: ایران به دنبال آتش‌بس نیست، بلکه خواهان پایان کامل، جامع و دائمی جنگ است.

وی افزود: چندین کشور در تلاش برای میانجی‌گری جهت پایان دادن به نزاع هستند و ما از هر ابتکاری با هدف پایان کامل، جامع و دائمی جنگ و نه آتش‌بس استقبال می‌کنیم.

عراقچی اشاره داشت: تنگه هرمز را نبسته‌ایم، بلکه محدودیت‌هایی برای کشتی‌های کشورهای درگیر در حمله به ما اعمال کرده‌ایم.

وی گفت: ایران گفت‌وگوهایی با ژاپن درباره امکان بازگشایی تنگه هرمز آغاز کرده است و تهران آماده است به کشتی‌های ژاپنی اجازه عبور از تنگه هرمز را بدهد.

عراقچی خاطرنشان کرد: تهران آماده است عبور امن کشتی‌های کشورهایی مانند ژاپن را مشروط به هماهنگی، تضمین کند

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.