به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزایر، سید عباس عراقچی، وزیر خارجه کشورمان در گفتگو با رسانه های ژاپنی گفت: ایران به دنبال آتشبس نیست، بلکه خواهان پایان کامل، جامع و دائمی جنگ است.
وی افزود: چندین کشور در تلاش برای میانجیگری جهت پایان دادن به نزاع هستند و ما از هر ابتکاری با هدف پایان کامل، جامع و دائمی جنگ و نه آتشبس استقبال میکنیم.
عراقچی اشاره داشت: تنگه هرمز را نبستهایم، بلکه محدودیتهایی برای کشتیهای کشورهای درگیر در حمله به ما اعمال کردهایم.
وی گفت: ایران گفتوگوهایی با ژاپن درباره امکان بازگشایی تنگه هرمز آغاز کرده است و تهران آماده است به کشتیهای ژاپنی اجازه عبور از تنگه هرمز را بدهد.
عراقچی خاطرنشان کرد: تهران آماده است عبور امن کشتیهای کشورهایی مانند ژاپن را مشروط به هماهنگی، تضمین کند







