۱۶ لنج در حمله جنگنده های دشمن در بندر لنگه دچار حریق شد

مشرق نیوز جمعه 29 اسفند 1404 - 14:13
فرماندار بندر لنگه اعلام کرد: بر اثر اصابت مستقیم موشک به لنج‌های مردم محلی در اسکله این بندر، ۱۶ لنج در آتش سوخت.

به گزارش مشرق، فواد مرادزاده با اعلام این خبر افزود: روز گذشته در پی حمله‌ هوایی به اسکله تجاری بندرلنگه منجر به آتش سوزی عظیمی در آن شد.

وی اضافه کرد: در این حادثه که با حمله مستقیم جنگنده های آمریکایی-اسرائیلی انجام شد دست‌کم ۱۶ فروند لنج باری متعلق به شهروندان بندرلنگه و بندرکنگ به‌طور کامل در آتش سوخته و نابود شد.

فرماندار بندرلنگه یادآور شد: برخی رسانه‌ها معاند روایت متفاوتی از این حادثه ارائه کرده‌اند اما آن چیز که مشخص است این است که موشک جنگنده های دشمن به لنج‌های غیرنظامی برخورد کرده است که ابعاد گسترده تخریب و آتش سوزی در اسکله و حریق در لنج‌ها این امر را نشان می‌دهد.

مرادزاده تاکید کرد: این شناورها نقش مهمی در تأمین معیشت دریانوردان و ساکنان منطقه داشته اند که هدف مستقیم قرار گرفته‌اند و خسارات قابل توجهی به فعالان محلی وارد شده است.

این چندمین حمله جنگنده های دشمن به شناورها و لنج های غیر نظامی در هرمزگان به ‌شمار می رود، متجاوزان آمریکایی صهیونیستی یازدهم اسفند نیز در یک حمله هوایی، اسکله صیادی در شهر جاسک را با جنگنده مورد هجوم قرار دادند.

بر اثر این حمله بیش از ۱۰۰ لنج که متعلق به مردم این منطقه بود دچار حریق و آسیب جدی شد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.