هدف قرار گرفتن مواضع آمریکا در منطقه

مشرق نیوز جمعه 29 اسفند 1404 - 10:56
منابع خبری امروز (جمعه) از هدف قرار گرفتن مواضع و پایگاه‌های آمریکا در کویت، بحرین، عراق، عربستان و دبی خبر دادند.

به گزارش مشرق،‌ ارتش کویت از مقابله با تهدیدات موشکی و پهپادی خبر داد.

منابع خبری نیز اعلام کردند که پایگاه هوایی «علی السالم» در کویت هدف حمله قرار گرفته است.

در پی حملات پهپادی و آتش‌سوزی، بخشی از فعالیت پالایشگاه استراتژیک بندر الاحمدی کویت با ظرفیت حدود ۳۴۶ هزار بشکه در روز متوقف شد.

بندر الاحمدی به‌همراه پالایشگاه «بندر عبدالله» مجموعاً حدود ۸۰۰ هزار بشکه در روز ظرفیت پالایشی دارند و از ارکان اصلی صنعت پالایش این کشور محسوب می‌شوند.

طبق گزارش‌های اولیه، آتش‌سوزی ناشی از حملات مهار شده اما توقف این واحدها می‌تواند بخشی از ظرفیت پالایشی کویت را از مدار خارج کرده و فشار بیشتری بر بازار جهانی نفت وارد کند.

از سوی دیگر، خبرنگار شبکه خبری المیادین از هدف قرار دادن پایگاه «ویکتوریا» آمریکا در نزدیکی بغداد خبر داد.

یک منبع امنیتی عراقی نیز از حمله پهپادی به اردوگاه حمایت لجستیکی در نزدیکی فرودگاه بغداد خبر داد.

در یک حمله جدید پهپادی پایگاه هوایی «الجوف» در شمال عربستان هدف قرار گرفته شد.

وزارت دفاع عربستان از رهگیری و انهدام ۲۰ فروند پهپاد در منطقه الشرقیه از صبح امروز خبر داد.

در حمله پهپادی دیگر نیز پایگاه هوایی «سلطان» در شرق عربستان هدف قرار گرفته شد.

وزارت کشور بحرین نیز از وقوع آتش‌سوزی در انبار یک شرکت آمریکایی خبر داد.

در همین رابطه، منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجارهایی مهیب در دبی خبر می‌دهند.

این حملات در حالی انجام شده که طی روزهای گذشته پایگاه‌های آمریکا در منطقه هدف حملات قرار گرفته‌اند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.