
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اسماعیل بقایی، اظهارات فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی در نشست کشورهای عربی و اسلامی را غیر منصفانه، یکسویه و مغایر با الزام رویکرد مسئولانه در قبال مسائل منطقه توصیف کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هیچ طرفی نمیتواند این واقعیت روشن را نادیده بگیرد که ریشه اصلی بحران در منطقه، جنگ تحمیلی آمریکا و رژیم صهیونیستی است و این دو رژیم از پایگاهها و امکانات نظامی مستقر در کشورهای منطقه برای طراحی، اجرا و پشتیبانی حمله خود به ایران، استفاده میکنند.
آقای بقایی با تأکید بر حق ذاتی ایران برای دفاع از خود در برابر حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: بر اساس اصول منشور ملل و حقوق بینالملل، از جمله قطعنامههای ۲۶۲۵ و ۳۳۳۴ مجمع عمومی سازمان ملل، هیچ کشوری مجاز نیست که قلمرو و امکانات خود را برای حمله علیه یک کشور دیگر در اختیار طرف سوم قرار دهد.