واکنش بقایی به اظهارات بن فرحان

صدا و سیما جمعه 29 اسفند 1404 - 03:06
سخنگوی وزارت امور خارجه بر ضرورت اقدام فوری کشورهای منطقه برای جلوگیری از ادامه استفاده آمریکا و رژیم صهیونیستی از قلمرو و امکانات آن‌ها در حمله به ایران تأکید کرد.

واکنش بقایی به اظهارات بن فرحان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اسماعیل بقایی، اظهارات فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی در نشست کشور‌های عربی و اسلامی را غیر منصفانه، یک‌سویه و مغایر با الزام رویکرد مسئولانه در قبال مسائل منطقه توصیف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هیچ طرفی نمی‌تواند این واقعیت روشن را نادیده بگیرد که ریشه اصلی بحران در منطقه، جنگ تحمیلی آمریکا و رژیم صهیونیستی است و این دو رژیم از پایگاه‌ها و امکانات نظامی مستقر در کشور‌های منطقه برای طراحی، اجرا و پشتیبانی حمله‌ خود به ایران، استفاده می‌کنند.

آقای بقایی با تأکید بر حق ذاتی ایران برای دفاع از خود در برابر حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: بر اساس اصول منشور ملل و حقوق بین‌الملل، از جمله قطعنامه‌های ۲۶۲۵ و ۳۳۳۴ مجمع عمومی سازمان ملل، هیچ کشوری مجاز نیست که قلمرو و امکانات خود را برای حمله علیه یک کشور دیگر در اختیار طرف سوم قرار دهد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.